Priit Kuusk, ERP uudised 8. oktoobril 2015

Eesti helilooja Erkki-Sven Tüür on valitud Tšehhimaa mainekas muusikakeskuses, meie Tallinna suuruses Moraavia pealinnas Brnos toimuva festivali „Moraavia sügis“ resideerivaks heliloojaks ja seal kantakse ette mitmeid tema teoseid ning sünnib ka üks esiettekanne.

Muusikapidustused nimetuse all „Moravsky podzim“, nüüd 48. korda, algasid 3. oktoobril ning kestavad kuni 16. oktoobrini. Juhtumisi on 16. oktoober ka Erkki-Sven Tüüri sünnipäev, ja selgi päeval kõlab Brnos tema muusika. Festivali korraldajaks on Filharmonie Brno.

Tüüri esimese teosena mängiti Brno Filharmoonia saalis eile, 7. oktoobril tema keelpillikvartetti nr 2 „Lost Prayers“, mille esitas Berliini ansambel Armida Quartett. Siis tuleb mõni päev vahet ning vähemalt 12. oktoobril on Eesti helilooja ka ise Brnos kohal ning ka publiku ees. Päeval kell 14 toimub Ülikoolikinos Scala Tüüriga vestlus-kohtumine ning tema ooperi „Wallenberg“ filmilinastus.

Sama päeva õhtul esineb festivalil kavaga „Three Estonian Stars“ kammerkoor Collegium Musicale Endrik Üksvärava juhatusel. Nende ettekandes kuuleb Erkki-Sven Tüüri teoseid „Missa brevis“ (Tšehhi esiettekanne), „Triglosson trishagion“ ja „Kui vaikivad päevased tuuled“, kavas on veel Arvo Pärdi „Alleluia-Tropus“, „Most Holy Mother of God“ ja „2 slaavi psalmi“ ning valik Veljo Tormise „Unustatud rahvastest“. Kontsert toimub Brno Punases kirikus.

Neljapäeval, 15. oktoobril on Brno Filharmoonia saalis esitamisel kava, kus Erkki-Sven Tüürilt on uusteosena esiettekandel „Conversio II“ kahele löökpillimängijale ja viiulile. Musitseerivad OK Percussion Duo ja Milan Paľa (viiul). Festivali koduleht meenutab, et Tüüri esimese „Conversio“ viiulile ja klaverile on maailmakuulsaks mänginud Gidon Kremer.

Reedel, 16. oktoobril on festivali viimane päev lõppkontserdiga Brno Janáčeki Teatris, kus kavas on Claude Debussy ja Igor Stravinski teoste vahel Tšehhi esiettekandel Erkki-Sven Tüüri sümfoonia nr 4 „Magma“. Teose mängivad löökpillisolist, nimekas Colin Currie, ja Brno Filharmooniaorkester (Filharmonie Brno), dirigeerib Olari Elts.

„Moraavia sügise“ avas 3. oktoobril Tšehhi Filharmoonia orkester oma kuulsa peadirigendi Jiří Bělohláveki juhatusel üleni tšehhi muusika kavaga (Josef Suk, Leoš Janáček, Antonín Dvořák). 8. oktoobril mängib Brno tšelloansambel festivalil ka Arvo Pärdi teost „L'abbé Agathon“, kus sopranisolistiks on Marie Fajtová.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | Nike, Prices & Collaborations , Sneaker Calendar , Release Dates , Nike Dunk High Premium SP TZ Classic Brown/Classic Brown, nike react element 55 mens

Priit Kuusk, ERP uudised 5. oktoobril 2015

Õde-venda viiuldaja Mari Poll ja pianist Mihkel Poll olid kutsutud kahe duokontserdiga Lätisse, Riiga ja Daugavpilsi sealsetele sügisestele muusikapidustustele.

Eesti noorte muusikute kontserdid äsjasel nädalalõpul, kus Mihkel Poll oli oma õe Mari klaveripartneriks, toimusid 3. oktoobri õhtul Riias Spīķeri kontserdisaalis ja 4. oktoobri pärastlõunal Daugavpilsis Unity House'is.

Meie viiuldaja ja pianisti esinemised said teoks projekti „Baltic Concert Express" ja Kammermuusika Sügisfestivali (Rudens kamermūzikas festivāls) programmis.

Mari ja Mihkel Poll esitasid väga nõudliku kammermuusika kava, kus suure klassika kõrval ei puudunud ka Eesti nüüdishelilooja teos.

Ettekandele tulid prantsuse uue muusika klassiku Francis Poulenci Sonaat viiulile ja klaverile, saksa hilisromantiku Johannes Brahmsi Sonaat nr 3 viiulile ja klaverile d-moll op. 108, Erkki-Sven Tüüri „Conversio" ja rumeenlaste klassiku George Enescu Sonaat nr 3 viiulile ja klaverile a-moll op. 25.

Mari Poll käis kevadel kaasa tegemas Vox Clamantise kontsertidel Arvo Pärdi loomingust Jaapanis festivalil „La Folle Journée", suvel kontsertidega Norras Stavangeris ja Londonis ning kahes kavas ka Eestis. 20. septembril oli ta koos Viktoria Mullovaga solistiks Arvo Pärdi juubelikontserdil Pariisis „Tabula rasa" ettekandel Paavo Järvi juhatusel.

Mihkel Poll mängis üleni Eesti muusika kava 12. septembril festivalil Roomas Villa Celimontanas, esitas 16. septembril Tallinnas EMTA-s Eduard Tubina „Virmaliste sonaadi" meistri tähtpäevaõhtul ning andis sooloõhtu festivali „La Folle Journée" Varssavi sarjas 27. septembril. 12. oktoobril esitab ta Maurice Raveli Klaverikontserti G-duur ja Sergei Prokofjevi III klaverikontserti koos Sinfonia of Birmingham'iga Inglismaal.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Orange FX5725 For Sale - adidas gauntlet 2019 schedule silver - 2021 Nasa x adidas Originals ZX 2K Boost White/Grey

Priit Kuusk 30. septembril 2015

Eesti noor sopran Katrin Targo, asudes Viinis, saab järjest huvitavaid kutseid esinemisteks solistina Viini ja selle ümbruskonna kuulsates saalides, koos orkestrite ja kooridega ning ka sooloõhtutega klaveri saatel. Septembris astus ta üles koguni üheteistkümnel korral.

Sellel kuul tekkis Katrin Targol ka uus koostööpartner, solistidegrupp orkestri saatel „Waltz in Vienna", eksklusiivne kontserdikorraldusagentuur, kes tegeleb peamiselt privaatkontsertidega. Katrin Targo osales selles 2. ja 8. septembril ning lõpuks veel ka neljapäeval 24. septembril. Ette kantakse populaarset ooperi- ja operetikava, mis sobib Viini ja lähiümbruse paleedesse. 3. septembril laulis Katrin jällegi ka „Viennissimo Show" solistina.

Sagedasti toimuvad Viini Karlskirche's laupäeviti koos Orchester 1756-ga (mis teatavasti on Mozarti sünniaasta) Wolfgang Amadeus Mozarti „Requiemi" ettekanded, neid dirigeerib Konstantin Hiller. Orkester mängib ajastuinstrumentidel, laulab koor Cantus XVII. Nüüd oli Eesti lauljatar siin sopranisolistiks 5., 14. ja 19. septembril ning veel eelmisel laupäeval, 26. septembril. Afišeeritakse, et nii koor, solistid kui orkester kuuluvad ühendusse Salzburger Konzertgesellschaft. Karlskirche asub vaid mõnisada meetrit eemal kohast, kus Mozart suri.

Veel ka Katrin Targo soolokontsertidest, mida sai sel kuul kokku kolm. Esimene neist leidis aset 12. septembril Šveitsis, soositud paigas Schaffhauseni Zwinglikirche's, kus meie lauljatar esitas Mihhail Berlini klaverisaatel numbreid Antonin Dvořáki ooperist „Näkineid" ning Alban Bergi laule.

Pühapäeval, 20. septembril toimus Katrin Targo sooloõhtu (Liederabend) Austrias Pressbaumis vanameister Josef Böcki klaverisaatel, kavas Robert Schumann, Johannes Brahms, Hugo Wolf, Richard Strauss.

Reedel, 25. septembril leidis aset Katrin Targo viimane sooloõhtu sel kuul Viinis, seekord Hietzingi linnaosavalitsuse peosaalis. Kavas olid Alban Berg, Robert Schumann jt, klaveripartneriks Ekaterina Nokkert, kes on Katrini saatja olnud kordi varemgi ning kellega koostöös ilmutatakse oktoobrikuul nüüd ka ühine CD.

 

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | supernova glide 6 boost shoes women black gray - adidas Samba Wales Bonner Core Black - FX7517

Priit Kuusk, ERP uudised 4. oktoobril 2015

Noorel eesti dirigendil Risto Joostil on tähendusrikkad esinemised ka sellel kuul, seekord Soomes Oulus ning Saksamaa suures muusikakeskuses Leipzigis.

Rahvusvahelisel muusikapäeval 1. oktoobril dirigeeris Risto Joost Soomes Oulu sümfooniaorkestrit (Oulu Sinfonia) orkestri residentsis Madetoja saalis. Õhtu kuulus XI Põhja-Soome nüüdismuusikafestivali „Uuden Musiikin Lokakuu" (27. IX – 3. X) programmi ühena selle viiest kontserdist. Avaõhtul Oulus kõlas kolme koori ühisettekandes ka Arvo Pärdi „Nunc dimittis". Risto Joosti kontsert oli oodatuim ja ainus orkestrikava festivalil.

Risto Joost avas oma õhtu Erkki-Sven Tüüri teosega „Cristallisatio" (1996), mis on loodud kolmele flöödile, kellamängule ja keelpilliorkestrile. Sellele järgnes festivali ühe kunstilise juhi, Oulu helilooja Jouko Tötterströmi oopuse „Scenes of Life and Death" esiettekanne. Kava ulatuslikuks lõputeoseks oli Kalevi Aho Fagotikontsert, kus soleeris Hollandi Muusikapreemia harukordne laureaat, meie dirigendiga ühevanune Bram van Sambeek.

Uuel nädalal tegutseb Risto Joost juba Saksamaal, Leipzigis, kus käivad proovid Felix Mendelssohn Bartholdy oratooriumi „Elias" ettekandmiseks mainekas Gewandhausi kontserdisaalis neljapäeval, 8. oktoobril. Oratooriumi esitajaiks on solistid Letizia Scherrer (sopran) Šveitsist, Eesti lauljatar Annely Peebo (metsosopran), Dominik Wortig (tenor) Saksamaalt, Michael Nagy (bariton) Saksamaalt, Kesk-Saksa Ringhäälingu (MDR) Leipzigi Sümfooniaorkester ja MDR-i koor.

Risto Joost on selle hooaja algusest oma uues ametis MDR-i koori kunstilise juhina. Ja ta pole mitte ainult „Eliase" koormeister, vaid kogu suurettekande dirigent, mis on talle sel postil esimene ja kindlasti austav ülesanne. Võib arvata, et pärast tööd Madalmaade Kammerkoori peadirigendina on Joostil Leipzigis avaramad võimalused, sest käepärast on ka MDR-i sümfooniaorkester, kelle kunstiliseks juhiks on Kristjan Järvi. Risto uus hooaeg kooriga tuleb põnev, kus mitmed kontserdid taas orkestriga, ja uuel aastal on plaanis kaks kava ka Arvo Pärdi muusikast, esimesel neist kõlamas „Kanon pokajanen".

Risto Joosti 8. oktoobri kontserdi kannavad otse üle kaks Leipzigi raadio programmi – MDR Figaro ja MDR Klassik. Kui suurepäraselt noort eesti dirigenti Leipzigis on vastu võetud, saab vaadata MDR-i koori kodulehelt.

Sel kuul seisab Risto Joost oma uue koori ees veel 16. oktoobril Leipzigi Peetri kirikus, juhatades a cappella kava „Aus Liebe" („Armastusest"). Tol vaba sissepääsuga hilisõhtusel kontserdil („Nachtgesang") kõlavad tema käe all Robert Schumanni „Neli laulu topeltkoorile", Peter Corneliuse kolmest laulust koosnev tsükkel „Liebe" ning Richard Wagneri ja Gustav Mahleri palad Clytus Gottwaldi seades.

Kodumail on Risto Joostil 22. oktoobril Estonia kontserdisaalis Tallinna Kammerorkestri kontsert solistidega „Helisevad pärlid", 30. oktoobril balleti „Bajadeer" etendus Rahvusooperis Estonia ning 31. oktoobril esiettekandeline kava Eesti Filharmoonia Kammerkoori ja Tallinna Kammerorkestriga Tõnu Kõrvitsa uuest teosest „Lageda laulud".

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

Priit Kuusk, ERP uudised 25. septembril 2015

Meie hulgast on lahkunud helilooja, ka laulja, koorijuhi, pedagoogi ja luuletajana tuntud Olev Sau. Temast jäi järele hulk muusikuid, kes võivad teda oma õpetajaks pidada, aga veel rohkem ta oma muusikat, eeskätt kooriloomingut. Tal endalgi oli väga tuntud pedagooge, ja suurema osa oma õpiaastatest laulis ta meie kuulsate maestrote käe all Riiklikus Akadeemilises meeskooris.

Olev Sau sündis Saaremaal Sõrve säärel Kaunispe külas. Ta oli noore pillimehena tuttav kodukandis, aga tema oma muusikaõpingud algasid suhteliselt hilja, sest sõrulased jäid sõjale jalgu ja viidi 1944. aastal külade kaupa Saksamaale. Olev Sau kodu hävis. Läbi katsumuste tagasi jõudes jäi ta õe juurde Vändras, kus lõpetas keskkooli, sai seal aga ka esimesed muusikatunnid Mihkel Lüdigilt, tehes nt minu isa kooliorkestrile seadeid jms. Lüdig soovitas noormehel Tallinna minna ja 1951-1961 oli Olev Sau juba riikliku meeskoori laulja. Muusikakooli lõpetas ta Aleksander Arderi lauluklassis 1954., konservatooriumis 1960. a Jüri Variste käe all koorijuhtimise ning 1967. aastal kompositsiooni erialal Heino Elleri klassis.

Olev Sau pedagoogiline töö möödus 1961- 1971 Tallinna Muusikakooli ja Muusikakeskkooli koorijuhtimise ja teooria õpetajana, 1971-1986 TRK teoreetiliste ainete õppejõuna. Ta juhatas ka ise koore (sh TPI meeskoori ja segakoori Laulik). Huvi muusikateaduse ja -teooria vastu viis teda uurima Mart Saare, Gustav Ernesaksa ja Riho Pätsi kooriteoseid, koostades ka sellealaseid õppematerjale.

Kõige jäävamana tutvustas Olev Sau end meie muusikaelus heliloojana. Ta on loonud enam kui 300 koorilaulu, mis saanud preemiaid ning kõlanud ka üldlaulupidudel. Selles žanris tegutses helilooja väga põhjalikult ja sihikindlalt, luues lisaks üksikutele koorilauludele ka rea temaatilisi tsükleid nii sega- , mees- kui eriti naiskoorile. Siin hakkab silma Olev Sau põhimõtteline eesti luule ja isamaalise teksti valik, mida ta väga hästi tundis, kuigi olude sunnil pidi temagi kirjutama muusikat lausa oratooriumivormis, näiteks „Laulu punastest küttidest'". Tema esimesed koorilaulud ilmusid ja läksid käiku kooride repertuaaris 1950ndate lõpul, kui kompositsiooniõpingud olid tal veel ees. Küllalt mahukaks ja tähendusrikkaks kujunes Olev Sau looming ka instrumentaal- ja vokaalkammermuusika vallas, viimases nihkus ainevalik ajalooradadele Eestist kaugemalgi. Siin on 24 prelüüdi ja fuugat klaverile, neli keelpillikvartetti, saksofonikvartett, tšellosonaat, trompetisonaat, sonatiinid, mitmed vokaaaltsüklid jpm. Maestro viimaseks helitööks jäi ta enda sõnadele loodud lühikantaat „Laulutaat" Saaremaa Ühendmeeskoorile, mis tuli ettekandele Saaremaa 50. laulupäeval 2013.

Olev Sau põhiliselt lüürilise alatooniga loomingus leidsid sagedasti ruumi polüfoonia- ja rahvamuusika elemendid, aga kõige selle põhjas oli tema tõsine isamaaline aatelisus. Ta oli Heliloojate Liidu liige alates 1969. aastast.

Omapärase harrastusena avaldas Olev Sau elu lõpukümnendil mitu luulekogu (nt „Ei saa mitte vaiki olla" I – VI, „Sõrve külalaulud" jt), kus ta portreteerib huvitavalt ja tabavalt meie muusikuid-heliloojaid, kirjutades muusika luule sisse; aga ka teisi avaliku elu tegelasi eriti sõrulaste hulgast. Sünnipaik Sõrve jäi teda inspireerima elu lõpuni, kus ta veetis oma sünnipaiga lähedale rajatud uues kodus oma perega kõik pikad pedagoogisuved.

 

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Sb-roscoffShops - An Ode to The Air Jordan 11: The Greatest Hoop Sneaker of the 90s - nike zoom kobe vi hollywood 3d printing machine