- Details
- Written by Priit Kuusk
- Published: 14 June 2014
Priit Kuusk, ERP uudised 14. juunil 2014
Eesti kammermuusika ansambel Resonabilis esitab 14. juunil kava Eesti nüüdisheliloojate loomingust Moldova Rahvuslikus Kunstimuuseumis Chișinăus.
Kontsert kuulub 23. rahvusvaheliste uue muusika päevade (festivalipäevad on 8.-16. juunil) programmi.
Ettekandele tulevad Tatjana Kozlova-Johannese „Köielkõndija", Kristjan Kõrveri „.. notae..", Mirjam Tally „Birds for Company" (esiettekanne), Eugen Birmani „I awoke and...", Jüri Reinvere „The Empire of May", Galina grigorjeva „Lament" ja helena tulve „North Wind, South Wind". Kavas on sündmuseks helilooja Mirjam Tally uue teose esiettekanne, oopus kõlab veelkord Aare Tammesalu ettekandes 21. juunil Suure-Jaani festivali kavas Tääksi vesiveskis. Teisi teoseid on Eestis ja kaugemalgi kuuldud korduvalt ka varem.
Päev enne, eile, 13. juunil, toimus ansamblil Moldova Heliloojate Liidus eesti heliloojaid tutvustav kohtumine.
Ansamblis Resonabilis esinevad Iris Oja (laul), Kristi Mühling (kannel), Tarmo Johannes (flööt) ja Aare Tammesalu (tšello) ja see on üks omanäolisemaid nüüdismuusika esitajaid Eestis. Ansambli keskseks instrumendiks on eesti kannel. Originaalse koosseisuga ansambel esitab peamiselt neile kirjutatud teoseid, aga ka põnevat maailmamuusikat, olles viimastel aastatel kõige enam uut nüüdismuusikat tellinud ja esitanud kammerkollektiiv Eestis.
Aastal 2012 pälvis Resonabilis sisuka kontserditegevuse ja uue heliloomingu kõrgetasemeline esitamise eest Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia ning 2014 Eesti Teatriliidu aastapreemia Kristjan Kõrveri kammerooperi „Raud-Ants" ettekande eest.
JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088- Details
- Written by Priit Kuusk
- Published: 14 June 2014
Priit Kuusk, ERP uudised 9. juunil 2014
Nädala pärast, 16. juunil sünnivad esimesed märgid järjekordsest, juba XVII Suure-Jaani muusikafestivalist, mille korraldajaiks on ühiselt Suure-Jaani vald ja Eesti Kontsert. Pidustuste rohked üritused leiavad aset paljudes eri paikades 17.- 23. juunil.
XVII Suure-Jaani Muusikafestival esitleb end ajakirjanikele esmaspäeval, 16. juunil kell 14 Olustvere leivakojas. Tutvustatakse festivali kava ning Suure-Jaani Andekoja projekti, mille arhitektuurse lahenduse on teinud nimekas Taani arhitekt Erik Nobel ja projektlahenduse projekteerimisbüroo EA Reng AS. Muusikapoolel kujundavad üritust äsja USA Oberlini ülikooli summa cum laude diplomiga lõpetanud viiuldaja Mari-Liis Uibo, Kristi Mühling kandlel ja Aare Tammesalu tšellol. Pakutakse leivakoja leiba ja leivakõrvast. Pressikonverentsile järgneb samas paar tundi hiljem Rahvusvahelise Artur Kapp'i Ühingu üldkogu.
Aastate lõikes ning aina saab kinnitada, et Suure-Jaani festival on kõige eestimeelsem ja Eesti-kesksem muusikapidustus Eestis. Mitte sellepärast, et ta asub meie väikese maa südames, vaid sellepärast, et ta on algusest peale end pühendanud Eesti professionaalse muusika suurkujudele, heliloojatele Artur, Eugen ja Villem Kapile koos Eesti rahvusliku muusika ühe alusepanija, siit lähedalt pärit suurepärase meistri Mart Saarega. Praegugi seisab festivali nime all, et see on pühendatud heliloojatele Kappidele, kuigi pidukavasse on lisandunud teoseid paljudelt teistelt eesti heliloojatelt, maailma muusikaklassikast, samuti nüüdisaegsemast loomingust. Suure-Jaani festivali kunstiline juht on organist, oreliprofessor, helilooja ja muusikategelane Andres Uibo.
Traditsiooniliste kontsertide kõrval on kontsertetendused ja lõunatunnid kohvikus 'Arturi Juures', kus interpreedid ja heliloojad ning teisedki kultuuritegelased räägivad muusikast ja oma tegemistest.
Suure-Jaanis on tegijateks-korraldajateks vallavalitsuse avalike suhete spetsialist Leili Kuusk (ikka koos filmikaameraga), kuueteistkümnendat festivali fotograafina jäädvustav Jaanus Siim, teistkordse peakorraldajana Kätlin Kink Suure-Jaani kultuurimajast, sealsamas kultuurilembene vallavanem Tõnu Aavasalu, Eesti Kontserdi poolelt toimetajana Signe Kiis ning koos paljude teistega nende kõigi eesotsas oma ideede ja teadmistega Andres Uibo.
Meenutaksin vallavanema sõnu eelmise festivali eel. Tõnu Aavasalu: „Meie valla muusikafestival kutsub Suure-Jaani teid taas suve alustama ... Tänu Eesti Kontserdile on paljud maailmatasemel muusikud ja heliloojad jõudnud meie valda. Kuidas me ise oskame seda hinnata? Kontserdipaigad on rahvast täis, osaleb suur hulk kultuurihuvilisi vallakodanikke. Mitmed kohalikud firmad on pidanud võimalikuks muusikafestivali toetada. Üritus toob kohale ka muusikasõpru kaugemalt – nii on sellest kujunenud ühtlasi kogu meie valda tutvustav suurüritus."
Lisaksin oma kommentaari, et vallajuhtide niisugune kultuurihuvi pole sugugi nii tavaline: kohe tuleb keelele ka Mooste vald Põlvamaal, kus ei tehta sellise mahuga festivali, aga kus endisest mõisa südamest on kujundatud lühikese aja jooksul tähelepanuäratav pärimusmuusika ja muusikahariduse keskus.
Suure-Jaani muusikafestival on aasta-aastalt kasvanud ning tänaseks püstitanud omalaadse rekordi – vallas, kus elab u 6000 elanikku, on festivalist osasaajate arv ligi 7000.
Leili Kuusk, ka ajalehe Leola toimetaja: „Mina ütleksin, et festivalid omandavad aja jooksul oma näo ja „mustri". Nii on Viljandi pärimusmuusika festivali ja nii on tänaseks ka Suure-Jaani muusikafestivaliga. Ajad ja kohad moodustavad selle „mustri", millesse asetuvad igal aastal uued „asjad". Küsitakse: „Mis teil sel aastal õigeusu kirikus on? Kes lõunatundides esinevad? Kas ERSO on jälle kohal? Kes sohu tuleb? Mida EMTA ooperistuudio teeb? Kas ka Lubjassaares kontsert toimub? Jne." Kindlasti lisab selle aasta pidustustele ilmet vaimulik laulupäev, mille keskmes on professor Hugo Lepnurme mälestamine seoses tema 100. sünniaastapäevaga. Uue kvaliteedi peaks saama lastepäev, millega eelmisel aastal esimest korda katsetasime. Loodetavasti lisab külaliste jaoks värvi ka aiakohvikute päev (vaimuliku laulupäevaga samal päeval). Festivali pärliks ja kaugemalt tulijate jaoks põhiliseks maiuspalaks pean endiselt Päikesetõusukontserti, mis toimub tänavugi 23. juunil kell 3 öösel Hüpassaare rabasaarel. Kokku leiab aset ligi 30 kontserti, festival lõpeb traditsiooniliselt jaanitule süütamisega."
Põgusalt üle vaadates pakub tänavune festival järgmist:
17. VI Jaanus Siimu fotonäituse avamine koos Olavi Kasemaaga saksofonil; festivali avakontsert siinsete konkursside laureaatidelt; Avo Kittaski ja Norman-Illis Reintamme (Kanada) eesti muusika kava Mart Saare majamuuseumis Hüpassaares; Tobiase Kvartett „Väikese öömuusikaga" Lubjassaares Köleri muuseumis.
18. VI M. Saare lauljate konkurss; V. Kapi loomingukonkurss; „Kohvikantaat" Vanaõue puhkekeskuses Klaaspärlimäng Sinfoniettaga.
19. VI Lauljate meistrikursus (Soome RO bariton Jaakko Kortekangas); lastepäev laululaval; M. Saare konkursi II voor; Tallinnaski kiidetud Donizetti „Öökell" EMTA ooperistuudiolt Olustvere lossis.
20. VI lõunatund Voldemar Kuslapiga; flöödi-, mandoliini- ja kitarrikontsert Energia talus; ERSO Olari Eltsi juhatusel; laululaval Rock Hotel.
21. VI lõunatund Margus Lepaga; operetikava V. Kuslapiga Sürgaveres; „Põhjahoovus" Tääksi vesiveskis; Moskva meeskoor Peresvet.
22. VI Vaimulik laulupäev; Eesti Rahvusmeeskoor Mikk Üleoja käe all; peakontsert kell 18; lõunatund Erik Nobeliga.
23. VI Mati Palm ja Martti Raide M. Saare majamuuseumis; Päikesetõusukontsert; Jaanipäevakontsert kirikus; Dagö ja Lauri Saatpalu laululaval; jaanitule süütamine koos jaanipeoga.
www.muusikafestival.suure-jaani.ee/?KAVA
- Details
- Written by Priit Kuusk
- Published: 02 June 2014
Priit Kuusk, ERP uudised 2. juunil 2014
Eesti muusikat kuuldi ja meie muusikuid nähti ka maikuul paljudes saalides, festivalidel ja kontserdisarjades mainekates muusikakeskustes. Tundub, et see kuu on olnud esituste poolest eriti mahukas. Edastame teavet sündmuste kohta, mida pole lähemalt kajastatud kultuur.err.ee uudissõnumites.
Milanos elav metsosopran Külli Tomingas tegi kolm esinemist kuu algusnädalal: 2. V esitati kahe laulja ja kolme pianistiga kava Milanos Chiesa Vecchia di Baggios, ettekandel olid Verdi, Liszt-Verdi, Rossini, Puccini, Poulenc, Cilèa ja Leoncavallo, Külli Tominga klaveripartneriks oli tema abikaasa Luca Schieppati. 3. V lauldi Bergamos Santuario di Cornabusas kava „Stabat mater", Külli Tomingas üks kolmest solistist, klaveril oli Giovanni Brollo – Bach, Pergolesi, Boccherini, Rossini. 6. V esines Brioscos Medici-Giulini villas duo Külli Tomingas–Luca Schieppati, kavas olid Mozart, Rossini, Verdi, Verdi-Liszt ja Leonard Bernstein.
Neeme Järvi dirigeeris 3. V Hiinas Shanghai Sümfooniaorkestrit, kavas olid Edvard Griegi Klaverikontsert, kus solistiks Hao-Chen Zhang, ning Franz Schuberti IX sümfoonia („Suur sümfoonia") C-duur.
Londonis elav ja õppiv helilooja Elo Masing esitas 3. V viiuldajana koos Läti flötisti Ilze Ikse'ga austraalia helilooja Charlie Sdrauligi teost „between". Kontsert toimus Londonis galeriis „Hundred Years".
Bass Koit Soasepp oli 3. V taas Soome Rahvusooperi laval Puccini ooperi „Boheem" uuslavastuses Colline'i osas. Dirigent oli Michael Güttler.
Estonia Seltsi Rootsis korraldusel esitati 3. V Stockholmi Eesti Majas vokaalmuusika kava, kus peategelaseks oli tenor Mart Madiste RO Estoniast, klaveril saatis Klarika Kuusk, kaastegev duetipartnerina Alar Pintsaar Kuningliku Ooperi koorist. Eesti muusikast kõlasid Gennadi Podelski „Mõtisklus" ning Kõrtsistseen Gustav Ernesaksa ooperist „Tormide rand", samas veel Verdi, Puccini, Leoncavallo, N. Valente, E. Tagliaferri, S. Romberg, E. di Capua ja E. De Curtis.
Tartus resideeriv E STudio noortekoor võitis Külli Lokko juhatusel Iirimaal Corkis Fleischmanni-nim konkursil finaali kutsutud 11 koori hulgast esikoha. Corkis võistlesid koorid veel Indoneesiast, Soomest, Hong Kongist, Saksamaalt, Iirimaalt, Valgevenest, Kanadast ja Sloveeniast. Eesti koor pääses Corki võistlema 33 pretendeerinud koori seast. Noortekoor andis Corkis ja ümbruskonnas kokku kuus kontserti, sh ka Dublini St Catherine'i kirikus. Eesti muusikast kõlasid Mart Saare „Lindude laul", Tõnu Kõrvitsa „Muusikale", Pärt Uusbergi „Muusika", Henri Kääriku „Ave Maria", Jaanus Karlsoni „Dismiss Peccatis Nostris", samuti Eric Whitacre, Anders Edenroth, Ola Gjeilo jt. Konkursikavas 4. V esitati Arvo Pärdi „Alleluia-Tropus" ja Cyrillus Kreegi „Õnnis on inimene".
Hendrik Vestmann dirigeeris 4. V ja 10. V Bonni Ooperimajas Mozarti „Võluflöödi" etendusi, Sarastro osas Rolf Broman või Priit Volmer, samas Volmer Bromaniga vaheldumisi ka Kõneleja rollis.
Bariton Lauri Vasar laulis Hamburgi Riigiooperis taas Aribert Reimanni ooperis „Lear" Glosteri krahvi osas, neljal õhtul 4.- 17. V . Nimiosaline oli Bo Skovhus, Karoline Gruberi lavastust dirigeeris ooperimaja GMD Simone Young.
Gelsenkircheni Muusikateatris laulis Benjamin Britteni „Albert Herringi" solistina Miss Wordsworthi osas 4.- 25. V neli etendust sopran Alfia Kamalova, dirigendiks Valtteri Rauhalammi.
Mihkel Kütson dirigeeris Krefeldi-Mönchengladbachi Teatris Krefeldis Jules Massenet' ooperit „Manon", etendused 4. V, 24. V ja 31. V.
Tenor Juhan Tralla esines Mannheimi Rahvusteatris Richard Straussi „Roosikavaleris" 7. V ja 25. V Laulja osas, dirigendiks Alois Seidlmeier.
Seto koorid Verska Naase ja Seto Miihilaiv esinesid 8.- 10. V Gruusias Telavis ja Thbilisis.
Maren Ülevain (metsosopran) ja Kristi Mühling (kannel) esinesid Hispaanias: 8. V Madridi Palacio de Zurbanos ja 12. V Granada Raekojas, kontserdid kuulusid projekti „Puente" („Sild"), kõlas eesti vaimulikke rahvalaule ja klassikalisi romansse ning Manuel de Falla palu ning Federico García Lorca laule.
Bass Ain Anger laulis Sparafucile osas Giuseppe Verdi „Rigoletto" uuslavastuses Brüsseli kuninglikus teatris La Monnaie kokku üheksal õhtul 8. V-18. V. Lavastuse tegi kuulus Robert Carsen, dirigent oli Carlo Rizzi. 30.- 31. V laulis Ain Anger taas Viini Riigiooperis – 30. V Fafnerina Wagneri „Reini kullas" ja 31. V Hundingi osas Wagneri „Valküüris", dirigeeris Jeffrey Tate, lavastused on teinud Sven-Eric Bechtolf. Angeri partneriteks olid Siegmundina Lance Rian, Wotanina Tomasz Konieczny, Sieglinde ja Brünnhilde osas vastavalt Gun-Brit Barkmin ja Nina Stemme.
Tōkyōs Gotanda Cultural Center Recital Hallis toimus 9. V juba kümnel aastal eesti muusikat Jaapanis tutvustanud pianisti Takahiro Aliba algatatud eesti muusika (juubeli)kontsert. Kaastegevad olid Yuko Yoshioka (klaver), Masato Inoue (bariton) ja Mio Saitoga (viiul), kava kandis pealkirja „Sound as Landscape. Evening of the Estonian Chamber Music". Ettekandele tulid Heino Elleri „Kellad", Eugen Kapi viis pala tsüklist „Tallinna pildid", Eduard Tubina kolm laulu baritonile ja klaverile, Eduard Oja „Aeliita süit", Arvo Pärdi „Peegel peeglis", Tõnu Kõrvitsa „Kolm Shakespeare'i sonetti" ja Alo Põldmäe „Neli eesti maastikku".
Eesti Filharmoonia Kammerkoor esitas 14. V Itaalias Rovigo La Rotonda kirikus Sergei Rahmaninovi „Koguöise jumalateenistuse", juhatas Daniel Reuss.
Silver Ainomäe osales tšellosolistina Ludwig van Beethoveni Kolmikkontserdi C-duur op. 56 neljal ettekandel koos Colorado Sümfooniaorkestriga USAs Colorados: 14. V Newman Center's, 16., 17. ja 18. V orkestri residentsis Denveri Boettcher Hallis, kus 2800-kohaline saal oli kolmel õhtul peaaegu välja müüdud. Kolm solisti olid viiuldaja CSO kontsertmeister Yumi Hwang-Williams, S. Ainomäe ning Andrew Litton klaveril, kes ühtlasi oli ka dirigent.
Eesti Rahvusmeeskoor laulis 15. V Peterburi Jaani kirikus Aleksandr Gretšaninovi a cappella suurteost „Koguöine jumalateenistus", dirigeeris Elmo Tiisvald.
Nüüdismuusika sarjas „Classical:Next" toimus Viini Musikvereinis 15. V Rootsi ja Korea uue muusika päev, kus oli kavas ka Mirjam Tally teos „New Moon Morning", selle esitas rootslannade flöödikvartett 40f.
Annely Peebo esines 15. V ja 23. V Prahas Stavovské divadlos Wolfgang Amadeus Mozarti „Così fan tuttes" Dorabella osas, dirigeeris Robert Jindra.
Vox Clamantise kolm kontserti Jaan-Eik Tulve juhatusel Austrias: 16. V Diersbachis, 17. V Eckartsau lossis ja 18. V St. Floriani kloostris.
Ivari Ilja astus üles taas Dmitri Hvorostovski klaveripartnerina: 16. V ja 19. V toimusid esinemised Kanadas Montréalis (Maison Symphonique) ja USAs St. Paulis (Ordway Center for the Performing Arts), kavas Rahmaninov, Medtner, Liszt, Tšaikovski; 22. V ja 25. V anti kontserdid Los Angelese Ooperis ja San Franciscos (Davies Symphony Hall), kus olid ettekandel romansid Puškini luuletustele (Glinka, Borodin, Rahmaninov, Glier) ning Sviridovi vokaalpoeem „Peterburi"; 29. V esineti Bostonis (New England Conservatory, Jordan Hall), kavas Rahmaninov, Medtner ja Tšaikovski; Põhja-Ameerika turnee jõudis lõpule 1. VI Toronto Koerner Hallis, kava vt 16. V.
Saksamaal Potsdami Nikolaisaalis tuli 17. V ettekandele Erkki-Sven Tüüri marimbakontsert „Ardor", mängis Kammerakademie Potsdam Antonello Manacorda juhatusel, solistipartii esitas Johannes Fischer.
Mikk Murdvee kontserdid Soomes: 17. ja 19. V juhatas ta orkestrit Ylioppilaskunnan Soittajat Tampere Aleksandri kirikus ja Helsingi Temppeliaukios, kavas Rimski-Korsakovi „Šeherezade" ja Uuno Klami „Kalevala-sarja". 20. V esinesid koos sama orkestri ja ülikooli kooriga veel koorid Akademiska Damkören Lyran ja Akademiska Sångföreningen kahe kontserdiga „Musiikki kuuluu Vanhalle" Helsingi Kulttuuritalos: ühendkavas esitati Soome kultuuri viimase 150 aasta jooksul olulisemalt mõjutanud teoseid.
Hollandi kammerkoor Kwintessens tõi 17. ja 24. V Raoul Boesteni juhatusel kahes Haagi kirikus, Agneskerkis ja Noorderkerkis ettekandele eesti muusikat (kavas „Bridge of Song", Eesti autorite kõrval veel vaid leedu helilooja ja koorijuht Vytautas Miškinis): Veljo Tormise ja Pärt Uusbergi teoseid ning Arvo Pärdi loomingut („Bogoróditse Djévo", „The Deer's Cry", „Nunc dimittis" ja osi teosest „Kanon pokajanen").
Bass Priit Volmer laulis Bonni Ooperimajas Verdi „Aida" uuslavastuses kolmel õhtul (17., 25. ja 31. V) Kuninga osas. 18. ja 24. V laulis Volmer ka Palémoni osas Massenet' ooperi „Thaïs" uuslavastuses, mille tegi Francisco Negrín ja kus nimiosas esineb Nathalie Manfrino.
Lauljatar Kai Rüütel esineb 19. V – 3. VI Barcelona Gran Teatre del Liceus Richard Wagneri „Valküüris" Siegrune osas, kokku üheksal etendusel. See on Robert Carseni uuslavastus, dirigendiks on teatri kunstiline juht Josep Pons.
Mihkel Kütson dirigeeris oma Krefeldi-Mönchengladbachi teatri orkestrit Niederrheinische Sinfoniker, kontserdid toimusid 20. ja 23. V Krefeldis ning 21. ja 22. V Mönchengladbachis: Nikolai Rimski-Korsakovi „Öö Lagedal mäel", Jean Sibeliuse Viiulikontsert, solistiks Carolin Widmann, ja Dmitri Šostakovitši X sümfoonia.
Kristjan Randalu andis kontserte koos noore prantsuse kitarristi Nir Felder'iga, kvartetis veel Phil Donkin (bass) ja Jordan Perlsoniga (trummid). 20. V esineti rahvusvahelises džässiklubis „A-Trane" Berliinis, 23. V „Elbjazz festivalil" Hamburgi sadamas kahe kontserdiga erinevates paikades, 24. V Pariisis džässiklubis „Duc des Lombards". 28. V tegi Kristjan Randalu taas kaasa Dhafer Youssefi kvinteti koosseisus (ansamblis veel Eivind Aarset, Phil Donkin ja Ferenc Nemeth), mängiti Saksamaal Münsteri muusikapäevadel programmis „Sound Lake City".
Külli Tominga veel kolm esinemist Milanos: 22. ja 23. V olid kontserdipaikadeks Scopricoop Via Arona ja Scopricoop Baggio, kaastegev tšellist Aleksandr Ziumbrovski, klaveril Luca Schieppati, kavas R. Strauss, Tšaikovski, Rahmaninov. 25. V toimus duo Schieppati–Tomingas kontsert Milano Casa Verdi's.
Olari Elts juhatas 23. V kontserti RTÉ Rahvusliku SOga Rahvuslikus kontserdimajas Dublinis, kavaga „Meri": Hector Berliozi „Korsaar", Beethoveni IV klaverikontsert (solist Boris Giltburg), Felix Mendelssohni „Vaikne meri ja õnnelik sõit", Claude Debussy „Meri".
MDR Leipzigi Raadio SO esines 24.-25. V Kristjan Järvi käe all Suhli Kongressikeskuses ja Leipzigi Gewandhausis: John Adamsi „The Chairman Dances", Igor Stravinski „Kolm vaimulikku koorilaulu" ning Sergei Rahmaninovi „Kolm vene laulu" (kaastegev MDRi koor), Béla Bartóki Orkestrikontsert.
Orchestre de Paris andis Paavo Järvi juhatusel kolm külaliskontserti Viini Musikvereini Kuldses saalis. 28. V kavas olid Mussorgski (red. Rimski-Korsakov) „Öö Lagedal mäel", Šostakovitši I tšellokontsert (solist Tatjana Vassiljeva), Raveli „Üllad ja sentimentaalsed valsid" ja Stravinski „Tulilinnu" süit (1919). 30. ja 31. V mängiti Musikvereinis veel teist kava: Olivier Messiaeni „Le tombeau resplendissant", Johannes Brahmsi „Saksa reekviem", solistideks Marita Solberg ja Matthias Goerne.
Saksamaal Weimari Herderi kirikus toodi 29. V maailmaesiettekandele Erkki-Sven Tüüri „Missa Brevis", esitajaks kammerkoor Ensemble EXtraCHORd Martin Ramrothi juhatusel. Teose tellis 9. Deutscher Chorwettbewerb.
Riia Festivalil Püha Peetri kirikus mängis Sinfonietta Rīga 29. V Māris Sirmaisi juhatusel Erkki-Sven Tüüri „Insula deserta".
Mihkel Kütson dirigeeris 30. V Sitsiilias Palermos Teatro Massimo orkestrit, kus kavas olid Weberi avamäng „Oberon", Haydni 104. sümfoonia ning Schuberti V sümfoonia („Traagiline").
Tuntud briti pianist Ian Pace mängis 30. V Londonis seitsme autori hulgas Elo Masingu sooloklaveriteost „studies in resonance II". Kontsert kuulus Londoni City University suvefestivali (City Summer Sounds Music Festival) programmi.
Kristjan Järvi juhatas Lyoni Rahvusorkestrit Lyoni Auditoriumis Prantsusmaal (30. ja 31. V): Adamsi „The Chairman Dances", improvisatsioon teemale George Gershwini palast „I Got Rhythm" ja Gershwini „Rhapsody in Blue", solistiks Stefano Bollani, Bartóki Orkestrikontsert.
Olari Elts dirigeeris 30. ja 31. V Lääne-Austraalia SO ees Perthi Kontserdihallis, kavas Erkki-Sven Tüüri „De profundis" (Austraalia esiettekanne), Brahmsi / Detlef Glanerti „Neli prelüüdi ja tõsist laulu" (solist Daniel Sumegi) ning Stravinski balletimuusika „Petruška" (1947. a versioon).
Erakordselt uhke on kogu muusikamaailma pildis olnud see, missugustes mainekates paikades esinesid Eesti dirigendid maikuu viimastel päevadel, ja eriti 31. mail – alustades Tõnu Kaljustest Arvo Pärdi autorikontserdiga New Yorki Carnegie Hallis, selle kõrval juhatas Paavo Järvi 31. V Orchestre de Paris'd Euroopa ühes kuulsamas, Viini Musikvereini suures Kuldses saalis, jõudes sealt edasi oma Frankfurti orkestriga „Praha kevadet" lõpetama, Kristjan Järvi oli 31. V prantslaste ühe kuulsama, Lyoni Rahvusorkestri ees Prantsusmaal, Kristiina Poska 31. V Kölnis Lääne-Saksa Raadio orkestri ees Eurovision Young Musicians lõppkontserdiga, kust läks otseülekanne 14 maale, ning Olari Elts 31. V Austraalias Perthis, kus tegi Erkki-Sven Tüüri sealse esiettekande teosest „De profundis". Anu Tali esindas rahvusvaheliselt meid aga kodus oma Põhjamaade Sümfooniaorkestriga.
adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Converse Earthy Tones Unevenness Chuck Taylor All Star - 572547C- Details
- Written by Priit Kuusk
- Published: 04 June 2014
Priit Kuusk, ERP uudised 4. juunil 2014
Londoni Sümfooniaorkestri püsisaalis, St Luke'i katedraalis annab põneva kavaga kontserdi 4. juunil metropoli tuntumaid kammerkoore The Sixteen ning toob maailmaesiettekandele kolm tellitud uusteost. Kolme autori hulgas on ka helilooja Tõnu Kõrvits Eestist.
Koori The Sixteen uus kava kannab pealkirja „Stabat Mater 2014: Spirit, Strength & Sorrow“ ning kõik kolm uusteost on tellitud ja loodud sel teemal. Kontserdi korraldab uusloomingu tellijana muusikuid ja kunstnikke toetav Genesis Foundation. Uued teosed annab järgmisel aastal välja plaaadifirma „Coro“. Tõnu Kõrvitsa kõrval tulevad ettekandele ka Alissa Firssova ning Matthew Martini uusoopused, kõigi kolme helilooja mentoriks on aga nimekas briti helilooja ja dirigent James MacMillan. Uusteoste vahele esitatakse renessansiajastu helilooja William Byrdi muusikat ja William Blake’i luulet. Kontserti dirigeerivad vaheldumisi koori The Sixteen asutaja ja kunstiline juht kuulus Harry Christophers ning koori kaasdirigent Eamonn Dougan. Helilooja Tõnu Kõrvits viibis proovidel ning on kohal esiettekandel, nagu ka nimetatud teised kaks heliloojat. Uuest koorikavast saab osalistelt kuulda ka siit: http://www.emic.ee/tonu-korvitsa--stabat-materi--esiettekanne-londonis Alissa Firssova (s. 1986) on sündinud Moskvas heliloojate Jelena Firssova ja Dmitri Smirnovi tütrena, õppinud ja elanud Ühendkuningriigis juba alates 1991. aastast, ta on ka pianist ja dirigent. Matthew Martin (s. 1976) on endale nime teinud kooriheliloojana, ta on tegutsenud ka koorijuhi ja organistina.
Juba paar päeva hiljem, 6. juunil kõlab Tõnu Kõrvitsa muusika ka Itaalias – kavas taas „Kreegi vihik“ segakoorile ja keelpilliorkestrile, mis on meie helilooja nime päris tuntuks teinud. Tegemist on Torinos Tempio Valdeses toimuva eesti muusika kontserdiga, mis kannab nimetust „Baltikumi runod. Muusika kaugelt kirdest“ („Rune Baltiche. Musiche dal Lontano Nord Est“). Kontserdi peategelasteks on La Bottega koor ja orkester, keda juhatab Dario Ribechi, solistiks viiuldaja Cecilia Bacci. Siin on Tõnu Kõrvitsa ulatusliku tsükli kõrval kavas veel Cyrillus Kreegi, Veljo Tormise ja Arvo Pärdi teoseid. Kava näeb välja selline: C. Kreegi „Mu süda, ärka üles“ ja „Taaveti laul nr 141“, A. Pärdi „Kaks slaavi psalmi“, V. Tormise „Lauliku lapsepõli“ ning „Jaani hobu“ tsüklist „Jaanilaulud“, Pärdi „Fratres“ viiulile, keel- ja löökpillidele ning Kõrvitsa „Kreegi vihik“ (esmaettekanne Itaalias“) 7-osalisena lõpetamas.
75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400- Details
- Written by Priit Kuusk
- Published: 01 June 2014
Priit Kuusk, ERP uudised 31. mail 2014
Eesti noor dirigent, Berliini Koomilises Ooperis tegutsev Kristiina Poska oli kutsutud Kölni juhatama Eurovisioni noorte solistide konkursi (Eurovision Young Musicians) lõppkontserti, kus žürii otsusel selgusid 31. mai õhtul tänavuse võistluse võitjad.
Muusikaõhtu toimus vabas õhus Kölni kuulsa katedraali külje alla väljakule püstitatud klaaskupliga kõrge ovaalsaali poodiumil. Kristiina Poska käe all mängis Lääne-Saksa Ringhäälingu (WDR) Kölni Sümfooniaorkester täies koosseisus, sest noorte muusikute repertuaaris oli väga erinevaid, peamiselt virtuoosseid kontsertnumbreid.
Finaalõhtule olid valitud esinema 11-19 aasta vanuses solistid 14 maalt (samad riigid tegid sündmusest ka otseülekande) – esindatud olid Moldova (esmakordselt), Horvaatia, Malta (esmakordselt), Ungari, Sloveenia, Austria, Poola, Holland, Portugal, Kreeka, Saksamaa, Rootsi, Tšehhi ja Norra. Noorim osavõtja oli 11-aastane tšehhi akordionipoiss Martin Kot. Õhtu avanumbrina dirigeeris Kristiina Poska Johannes Brahmsi „Ungari tantsu" nr 5. Programmi võluv juht Sabine Heinrich intervjueeris numbrite vahel ka Kristiina Poskat, tutvustustes oli kõikjal märgitud, et ta on Eesti dirigent.
Žürii tööd juhtis Viini Filharmoonikute president Clemens Hellsberg, liikmete hulgas nimekas Sloveeniast pärit dirigent ja professor Uroš Lajović (tema käe all on Viinis õppinud Olari Elts), ka 1982. aastal sama konkursi võitnud saksa pianist Markus Pawlik.
Esinemiste lõppedes kuulutas žürii välja seekordsed võitjad: I preemia sai Hiinast pärit 15-aastane viiuldaja Ziyu He, kes elab Salzburgis ning esindas Austriat. Ta on avalikke esinemisi alustanud juba 5-aastaselt, nüüd mängis ta finaalis osa Béla Bartóki Viiulikontserdist nr 2. Võitjat ootab ees esinemine koos Viini Filharmoonikutega aastal 2015. II preemia vääris Sloveenia pianist Urban Stanič ning III preemia tšellist Ungarist Gergely Devich.
Kogu ligi kaks tundi kestnud põnev programm on huvipakkuv eriti meie muusikapedagoogidele ja ka järelvaadatav aadressil http://www.youngmusicians.tv/webtv/past/?program=111873
ning lähemalt saab konkursi kohta teavet aadressil
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Young_Musicians_2014