Priit Kuusk, ERP uudised 31. mail 2014

Arvo Pärdi autorikontsertide Ameerika turnee peaesinemiseks võib pidada tänast 31. mai kontserti Carnegie Hallis, New Yorgis. Esmakordselt kõlab selle pealaval, viiuldaja Isaac Sterni nime kandvas maailmakuulsas saalis täispikk kava Arvo Pärdilt ning muusikat esitavad üksnes Eesti interpreedid – Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Tallinna Kammerorkester Tõnu Kaljuste juhatusel.


Suure Arvo Pärdi projekti, kuhu kuulub nii kontsertturnee kui ka loengusarjad, algatasid Peter Bouteneff ja Nicholas Reeves New Yorgi lähedal resideerivast Püha Vladimiri Õigeusu Teoloogia Seminarist (St Vladimir's Orthodox Theological Seminary). Peter Bouteneffi sõnul saigi turnee alguse hulljulgest ideest – esitada Arvo Pärdi muusikat Carnegie Hallis, mis arenes väga kiiresti millekski enamaks: „Nüüd toimub neli kontserti absoluutsesse tippklassi kuuluvates kontserdimajades, lisaks loengud ja seminarid."


Nicholas Reeves kommenteeris, et tänane kontsert on eriline mitte ainult seetõttu, et sündmustesari jõuab oma eesmärgini, vaid seetõttu, et nende unistused täituvad: „Toome New Yorki enim esitatud elava helilooja ja kahekordse Grammy-võitja tema muusikat esitama. Arvo Pärdi projekt oli meie unistus ja meil on olnud suur õnn seda teostada."
Kontsertide toimumisele aitavad kaasa Eesti saatkond Washingtonis, agentuur New World Classics, plaadifirma ECM, kontserdipaigad ning paljud toetajad ja erasponsorid. Muusikute esinemist USAs toetavad ka Eesti kultuuriministeerium ja välisministeerium.


21. mail saatis oma tervituse ja õnnistuse Arvo Pärdi kontsertidele ka Õigeusu Ameerika kiriku metropoliit Tema Kõrgeausus Tihhon.


Tänasel kontserdil korratakse 27. mail Washingtoni Kennedy keskuses esitatud suure tähelepanu võitnud kava, vaid üks teos, „Salve Regina", lisatakse sellele: „Fratres" viiuli ja kammerorkestri versioonis (solist Harry Traksmann), „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks", „Aadama itk", „Salve Regina" ja „Te Deum". Kontserdil viibivad ka Eesti Vabariigi kultuuriminister Urve Tiidus ja välisminister Urmas Paet.


Arvo Pärti on pärjatud paljude audoktori tiitlitega ning muude kõrgete tunnustustega. Tänaõhtusel kontserdil annab Püha Vladimiri Õigeusu Teoloogia Seminar Arvo Pärdile pidulikult üle audoktori tiitli vaimuliku muusika alal.

shock drop air force 1 full uv reactive | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

Priit Kuusk, ERP uudised 29. mail 2014

Neljal kontserdil (27. maist kuni 2. juunini) teevad meie muusikud Ühendriikides kokku 21 ettekannet Arvo Pärdi muusikast, ulatuslikumatest teostest kuni lühipaladeni kammerkavas. Esitajaiks on Tallinna Kammerorkester ja Eesti Filharmoonia Kammerkoor Tõnu Kaljuste juhatusel ning TKO 5-liikmeline kammeransambel.

Esimesel kontserdil Washingtoni Kennedy keskuse 2400-kohalises kontserdisaalis 27. mail olid ettekandel „Fratres" (solist Harry Traksmann), „Aadama itk", „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks" ja „Te Deum". Kontsert kujunes üle ootuste menukaks, selle tunnistajaks oli ka saalis viibinud president Toomas Hendrik Ilves. Väga hea arvustus on ilmunud ajalehes The Washington Post.

Teine kava sünnib täna, 29. mail Washingtoni kaasaegse kunsti muuseumis Phillips Collection, kus kaastegevad on Tallinna Kammerorkestri mängijad Harry Traksmann (viiul), Laur Eensalu (vioola), Leho Karin (tšello), Marrit Gerretz-Traksmann (klaver) koos kammerkooris laulva Iris Ojaga (alt): „Aliinale", „Peegel peeglis", „Anna Mariale", „Variatsioonid Ariinuška tervenemise puhul", „Mozart-Adagio", „Estländler", „Vater unser", „Es sang vor langen Jahren", „Scala cromatica", „Fratres". Selle kava lõpetab teose „My Heart's in the Highlands" (aldile, klaverile, viiulile, vioolale ja tšellole) uue seade maailmaesiettekanne.

Laupäeval, 31. mail toimub eesti muusikute Arvo Pärdi kolmas, küllap olulisim kontsert New Yorgis Carnegie Halli Isaac Sterni nime kandvas 2800-kohalises saalis. Kava on sama, mis Kennedy keskuses, lisandub vaid „Salve Regina". Kontserdil viibib ka kultuuriminister Urve Tiidus.

2. juunil esitab Eesti Filharmoonia Kammerkoor a cappella programmina Tõnu Kaljuste juhatusel Pärdi suurteose „Kanon pokajanen". See kontsert toimub New Yorgi Metropolitani kunstimuuseumis Denduri templi 800-kohalises saalis (galerii nr 131). „Kanon pokajaneni" ettekandest teeb otseülekande New Yorgi veebikanal Q2 Music (www.q2music.org). Kontsertidel viibib kohal ka helilooja Arvo Pärt ise. Kõik piletitega kontserdid on välja müüdud. Autorikontsertidega paralleelselt leiavad aset Pärdi muusikale pühendatud arutlusõhtud.

Nimetatuist kolme kontserdi korraldajaks on New Yorgi lähedal Crestwoodis asuv Püha Vladimiri Õigeusu Teoloogia Seminar (St Vladimir's Orthodox Theological Seminary), nende algatus on kogu kontserdisari. On olnud plaanis Arvo Pärdile seminari audoktori tiitli andmine, mis aga on hetkel veel lahtine. Kahe kontserdi toetajaks-korraldajaks on Eesti saatkond Washingtonis, eriti Kennedy keskuse tasuta kontserti on toetanud Eesti organisatsioonid, aukonsulid ja eraisikud USAs.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Nike WMNS Dunk Low Purple Pulse (2021) - nike air max 90 jacquard infrared light - DM9467 - 500

Priit Kuusk, ERP uudised 29. mail 2014

Dirigent Kristiina Poskal on viimased nädalad olnud vaheldusrikkad ja huvitavad tema püsitöö kõrval Berliinis – tal on olnud esinemised Stockholmi Kuningliku Filharmoonia, Berliini Koomilise Ooperi ja Magdeburgi Filharmoonia orkestriga ning ees galakontsert Kölnis.

Sel kuul juhatas dirigent rõõmustavalt taas Eestis ning ta kavades leiab ikka ka eesti muusikat.

29. aprillil toimus tema kontsert Stockholmi Kontserdimajas Kuningliku Filharmooniaorkestri ees, kus ta avas õhtu Eesti teosega. Kavas olid Eduard Tubina „Süit eesti tantsudest" (1938), rootsi helilooja-romantiku Helena Munktelli (1852-1919) populaarne sümfooniline poeem „Bränningar" („Lainemurd") ning ungari klassiku Zoltán Kodály „Galánta tantsud".

4. mail dirigeeris Berliini Koomilise Ooperi esimene kapellmeister Kristiina Poska koduteatris Wolfgang Amadeus Mozarti „Võluflööti" (tol päeval isegi kahte etendust), mis teatri kunstilise juhi Barrie Kosky lavastatuna on pidevalt välja müüdud. „Võluflööti" juhatas Kristiina veel ka 10. mai õhtul.

Vahepeal, 8.-9. mail toimusid Kristiina Poska külaliskontserdid Saksamaal Magdeburgi Filharmoonia orkestri ees, neil õhtuil Magdeburgi ooperimajas kõlasid Ludwig van Beethoveni „Leonore" avamäng nr 3, Richard Straussi Oboekontsert kuulsa solisti Thomas Indermühlega, kava teise poole täitis hinnatavalt aga Eduard Tubina Sümfoonia nr 5.

15. ja 16. mail käis Kristiina Poska koos Tallinna Kammerorkestriga menukalt lõpetamas Eesti Kontserdi hooaega Estonia kontserdisaalis ja Jõhvis, solistiks Tšaikovski konkursi kuldviiuldaja Akiko Suwanai, siingi kavas eesti muusikast Erkki-Sven Tüüri „Insula deserta". Kristiina sai nii publiku kui meie kriitika sooja vastuvõtu osaliseks.

Nüüd on Eesti dirigent mõnda päeva tegevuses Kölnis WDR Sümfooniaorkestri ees koos mitmete noorte solistidega, sest ülehomme, 31. mail tehakse ühiselt galakontsert vabas õhus (algusega kell 20) Kölni Roncalli-Platzil – esinevad konkursi Eurovision Young Musicians laureaadid. Otseülekanne kontserdist läheb 14 riiki, samuti on see WDR 3 programmis ning internetis aadressil http://www.youngmusicians.tv/webtv/future .

8. ja 10. juunil dirigeerib Kristiina Poska juba neljandat korda Viinis Volksoperis, kus kavas on Ferenc Lehári operett „Lõbus lesk". Varem on ta muusikametropoli esindusteatris juhatanud Engelbert Humperdincki „Hansukest ja Gretekest", Gioachino Rossini „Sevilla habameajajat" ning Georges Bizet' „Carmenit", uue aasta algul saab Volksoperis ka esimest oma projekti, Gaetano Donizetti ooperit "Viva la mamma" juhatada.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Nike Air Jordan 1 "Black/Pink" Release Date , IicfShops , maroon and silver nike shox women outlet

Sirje Vihma-Normet, ajaleht Eesti Elu (Kanada)

Soome uue muusika ansambel TampereRaw kinkis juubilarist heliloojale René Eesperele terve kammerkava, mis esitati 3. mail EMTA kontserdisarjas „Jubilate!". Eespere avalik juubelikontsert toimus 14. detsembril Mustpeade Maja Valges saalis, kus mängiti helilooja orkestriloomingut.

Kammerkavasid esitati veel ka septembri lõpul Soomes, Helsingis, Tamperes ja Lahtis, pärast ka Moskvas ja Peterburis, kus esinesid eesti muusikud.

Laiem publik tunneb René Eesperet eelkõige kui kooriheliloojat. Tema laulu „Ärkamise aeg" laulsid ka väliseesti koorid Roman Toi käe all juba varsti pärast loo valmimist 1983. aastal. Sellest prohvetlikust laulust sai kohe meie laulupidude tähtlugu ja laulva revolutsiooni aegsete öiste laulupidude kuulsaim lugu Alo Mattiiseni laulude kõrval. Öiste laulupidude aegu dirigeeris laulu Eespere koolikaaslane Tõnu Kaljuste, kes hiljuti samuti oma juubelit tähistas. Kui Eesperele lisada veel Andres Mustoneni, Rein Rannapi, Paul Mägi, Madis Kolgi ja Urmas Vulbi (tema on aasta noorem) nimed – siis nii vägevat tuumikut ei oska teistest Muusikakeskkoolist sirgunud kursustest nimetadagi.

Nimetatud muusikute 60nda aasta juubeleid tähistavad kontserdid olid selle hooaja eesti muusikaelu tähtsündmusteks. Kontserdisaalid olid puupüsti täis, sest nende muusikute tegevus on olnud kaugelt laiema kaarega kui tavapärastel akadeemilistel muusikutel. Meenutagem vaid Rannapi improvisatsiooniõhtuid ja põnevaid Bachi-tõlgendusi ning Rannapi eestvedamisel sündinud legendaarseid ansambleid Ruja ja Hõim. Mustonenile ja Hortus Musicusele kirjutas muusikat Arvo Pärt, mida Mustoneni käe all mängiti parimates kontserdisaalides üle N. Liidu. Seda kuni aastani 1980, mil Pärt emigreerus ja tema nimi kustutati ametlikest annaalidest. Paul Mägi alustas oma karjääri Moskva konservatooriumi aspirandina legendaarse dirigendi Gennadi Roždestvenski õpilasena tema orkestrit dirigeerides. Nende klassikaaslane Madis Kolk, kes lõpetas hiilgavalt Moskva konservatooriumi klaveri erialal, on meie esindusfestivali NYYD kunstiline juht ja üks meie paremaid muusikast kirjutajaid üldse. Unustamatud on Tõnu Kaljuste ja Filharmoonia kammerkoori Tormise-õhtud. Kaljuste viimase aja tegemistest rääkimata, mis hiljuti päädisid ju Grammy auhinnaga.

Nautides René Eespere detailideni viimistletud heakõlalist kammermuusikat, mõtisklesin ka teemal „väliseestlus". Mõtted viis sinna vioolamängija Heili Hannikainen, kes mängib samuti ansamblis TampereRaw. Heili on Eesperede muusikutedünastia ilmselt noorim liige (René vend Tarmo ja tema lapsed on samuti väljapaistvad muusikud). Kuna Soome akadeemilise muusika tase on väga kõrge, siis pole seal läbilöömine sugugi kerge. Mind isiklikult rõõmustab väga, et Eesti-Soome kultuurisild toimib siiani ja nüüd nii väljapaistval tasemel. Ja seda mitte ainult kirjanduse ja poliitika, vaid ka muusika vallas. Seda muusikasilda aitab leegitsevana hoida ka Sibeliuse konkursi võitja Olari Elts, kes on praegu Helsingi Linnaorkestri peakülalisdirigent ja kelle kontserdiprogrammides kõlab ka eesti muusika.

René Eespere juubelikontsert lõppes vokaaltsükliga „Rõõmu ja kurbuse laulud", millele on ladinakeelse teksti (sic!) kirjutanud Anne Lill. Mustpeade Majas esitas laulutsükli särav sopran, helilooja tütar Aurelia Eespere, keda saatis Tallinna Kammerorkester Paul Mägi juhatusel. Nüüd kõlas sama tsükkel klaveri saatel (pianist Ville Hautakangas). Sopran Mia Huhta näitas Soome laulukultuuri kõrget klassi ja publik kinnitas oma poolehoidu armastatud maestrole ja ta loomingule tormilise aplausiga. Mõtiskleva loo võib kokku võtta Anne Lille enda sõnadega: „Aastates mees peatub kindluse juures ja vaatab pikalt vastilmunud valgust...".

Toimetas Priit Kuusk

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - ken griffey nike swingman shoes sale 2017

Priit Kuusk, ERP uudised 28. mail 2014

Noor dirigent Risto Joost, kodumail Rahvusooper Estonia dirigent ja Tallinna Kammerorkestri peadirigent, on juhatanud maikuul väljaspool Eestit Hollandis ja Peterburis, lisaks mitmetele esinemistele Tallinnas.

Kui oli möödas Studio Lirico solistide kontsert Tallinna Raesaalis, kiirustas Risto Joost kohe Hollandisse, kus tal oli vaja juhatada tema kunstilisel juhtimisel tegutseva Madalmaade Kammerkooriga Groningeni piirkonna festivali „Tagasi algusesse" lõppkontserti 10. mail. Kontsert toimus Risto Joosti juhatusel Appingedami Nicolaïkerkis, selle kava esipooles kõlas saksa muusika, Felix Mendelssohni „Väike missa", Johannes Brahmsi „Viis laulu" op. 104 ja Peter Corneliuse „Armastus", teises kavaosas esitati prantsuse heliloojaid – Claude Debussy, Camille Saint-Saëns, Maurice Ravel ja Jean Yves Daniel-Lesur.

Seejärel lõpetas Risto Joost 11. mail Tallinna Filharmoonia hooaja Tallinna Kammerorkestriga Mustpeade majas ja sõitis taas Hollandisse: algasid teise kava proovid ja see põnev programm kandis pealkirja „De Mozart van St-Petersburg". Ettekandele tulid teosed heliloojatelt (nn vene barokkmuusika), kes olid Wolfgang Amadeus Mozarti kaasaegsed vene, aga ka välismaalt Peterburi kutsutud ja lühemaks või pikemaks ajaks tegutsema jäänud autorid. Nii saadi ka Hollandis kuulda niisuguste heliloojate muusikat, nagu Baldassare Galuppi, Giuseppe Sarti, Vassili Titov, Maksim Berezovski ja Nikolai Diletski, aga Dmitri Bortnjanski loomingust toodi ettekandele mitu teost, sealhulgas koorikontserdid nr 9, 17, 27 ja 32. Seda kava lauldi kahel korral, 16. mail Utrechti Peetri kirikus ja 17. mail Amsterdami Muziekgebouw's.

Pühapäeval, 25. mail juhatas noor Eesti dirigent juba Peterburis – Risto Joost oli valitud tänavuse, 19. rahvusvahelise festivali „Muusikaline Olümpos" („Muzõkalnõi Olimp") artistiks. Festivali organiseerib samanimeline fond, mille eesmärgiks on noorte talentide rahvusvaheline tutvustamine. Kontserdid Peterburi erinevates saalides ja mitme orkestriga toimuvad seekord 22. maist kuni 1. juunini. Neevalinnas esineb enam kui 30 silmapaistvat noort muusikut 18 maalt. Kutsutud on solistid ja dirigendid, kes on saavutanud preemiakohti viimaste aastate rahvusvahelistel konkurssidel.

Risto Joost dirigeeris Peterburis kui 2012. aasta Jorma Panula nimelise Vaasa konkursi II preemia ja orkestri eripreemia laureaat, kontsert toimus Peterburi Riikliku Akadeemilise Kapella sümfooniaorkestriga Kapella saalis. Kavas oli koguni kolm instrumentaalkontserti – Aleksandr Glazunovi Saksofonikontsert (solist Matvei Šerling, Venemaa), Mozarti Klarnetikontsert (Blaž Šparovec, Sloveenia) ning Gioachino Rossini Fagotikontsert (Sophie Dartigalongue, Prantsusmaa). Rossinile eelnes kava teist poolt alustav Jean Sibeliuse „Finlandia". Õhtu lõpetas Peterburi kutsutuist värskeim laureaat, tänavu Francisco Viñase konkursi Barcelonas võitnud korea sopran Seyoung Park, kes esitas Wagneri ja Verdi ooperiaariaid.

30. mail juhatab Risto Joost Rahvusooperis balleti „Medea" etendust ning juunikuu algul on tal taas esinemised Madalmaade Kammerkooriga: nüüd sõidetakse turneele Iisraeli. 4.-6. juunil antakse kolm kontserti Jeruusalemma lähistel asuva Abu Goshi rahvusvahelisel vokaalmuusika festivalil, kontserdipaigaks on Kiryat Yearimi katedraal ning kavades kõlavad Euroopa kuulsad klassikud Bach, Mozart, Mendelssohn, Cornelius, Brahms, Debussy, Saint-Saëns. Kogu festivaliprogramm sünnib tänavu 3. juunist kuni 7. juunini. Abu Goshi festivalil on varem laulnud ka Eesti Filharmoonia Kammerkoor.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint