Priit Kuusk 9. veebruaril 2016

Maestro Arvo Pärdi muusikast on veebruarikuu esimesel nädalal teada vähemalt tosin esitust – Venemaal, Eestis, Soomes, Ühendriikides, Šveitsis, Prantsumaal ja Saksamaal.

Teisipäeval, 2. veebruaril mängis oma huvitavat kava Peterburi Maria Teatri kontserdimajas Soomest kohalesõitnud Sibeliuse Akadeemia 7-liikmeline tšelloansambel. Noored esinesid siin koos oma professori Martti Rousiga, kaastegev oli nimekas sopran Piia Komsi. Suurepärane ja ere kava läks menukalt, autoriteks Luigi Boccherini, Jean Sibelius, Pjotr Tšaikovski, Heitor Villa-Lobos, Sofia Gubaidulina ning Arvo Pärt.

Martti Rousi mängis ansambli saatel ka solistina, nagu ka Piia Komsi laulis ansambliga kaks Sauli Zinovjevi uut teost („Charge 2" oli esiettekandel), kaheksale tšellole seatud teoseid kõlas vähemalt viis, nii ka meie Arvo Pärdi pala „Fratres" kaheksa tšello versioonis.

Kolmapäeval, 3. veebruaril esines ERSO Nikolai Aleksejevi juhatusel Narvas Geneva keskuses ning reedel, 5. veebruaril sama kavaga Tallinnas Nordea kontserdisaalis, mõlemal õhtul esitati Arvo Pärdi „Cantust Benjamin Britteni mälestuseks".

Arvo Pärti mängis taas Lapimaa Kammerorkester, kelle kunstiliseks juhiks on John Storgårds – 3. veebruaril Rovaniemis Korundi kultuurimajas, 4. veebruaril Inaris Saami kultuurikeskuses Sajos ning 5. veebruaril Karigasniemi kabelis, kõikjal õhtut avamas Pärdi „In Spe". Kava kandis pealkirja „Kontrastide rikkus", selle liidriks oli orkestri tšellist Lauri Angervo ning esiettekandel oli Geoff Palmeri Concerto.

Reedel, 5. veebruaril oli kahtlemata suursündmuseks Arvo Pärdi „Te Deumi" ettekanne New Yorki kuulsa Carnegie Halli Isaac Sterni auditooriumis väljamüüdud saalile. Kontserdi korraldajaid oli Arvo Pärdi projektide üks juhte dr Nicholas Reeves. Koori ja orkestri muusikadirektori David Hayesi juhatusel esitasid Pärdi teose suurkoor New York Choral Society ja NY Choral Orchestra.

Šveitsis Luganos esitas Orchestra della Svizzera Italiana reedel Arvo Pärdi „Cantuse Benjamin Britteni mälestuseks", juhatas kreeka maestro Constantinas Caridis. Kontserdipaigaks oli Auditorio Stelio Molo.

Kontserdil Prantsusmaal Abbeville'i Chapel du Carmel'is esitas Orchestre de Picardie laupäeval, 6. veebruaril peadirigent Arie van Beeki juhatusel Pärdi teose „Fratres", viiulisolistiks Zbigniew Kornowicz. Saksamaal Tübingeni Stiftskirches
laulis kammerkoor Züricher Vokalisten Arvo Pärdi teost „Seitse magnificat-antifoni", juhatas koori asutajana Christian Dillig.

Juba toimunuist jääb veel lisada kaks esitust USAs Bostonis (MA). Kontserdipaigaks St. John's Church, esitas Grammy nominent, dirigendita kammerorkester 'A Far Cry' laupäeval, 6. veebruaril Pärdi pala „Trisagion", kavas pealkirjaga „Intimate Voices" olid veel Krzysztof Penderecki ja Jean Sibelius. Sama kolme kuulsa autoriga programmi mängisid nad muuseumi resideeriva orkestrina 7. veebruaril ka Isabella Stewart Gardner Museumis.

Eile, tänasel vastlapäeval ja homme Arvo Pärdi ettekandeid pole teada, siis algavad aga silmapaistvad esitusseeriad – Riccardo Muti juhatab alates 11. veebruarist kolmel õhtul järjest Chicago Sümfooniaorkestri ees Pärdi teost „Orient & Occident", 12. veebruaril tuleb Londoni Kuninglikus Ooperis taas lavale ballett „After the Rain" „Tabula rasa" muusikal ning 14. ja 15. veebruaril on Andres Mustonen koos Hortus Musicusega Pärti esitamas Türgis.

--------------------------------------------------------------------------------
Siin harukordne foto Soome noorte tšelloansamblist
http://site.mariinsky.ru/en/playbill/playbill/2016/2/2/3_1900/