Priit Kuusk, ERP uudised 3. aprillil 2013

Tallinnas Kanuti Gildi saalis Pikal tänaval korraldatake juba aastaid sisukat eksperimentaalset kontserdisarja „Improtest" („ImproTest"). Täna toimub selle viimane õhtu hooajal 2013/2014.

Aastate jooksul on Kanuti Gildi saalis „Improtestidel" kuuldud väga põnevaid õhtuid, mis on ikka olnud sinna sobivatena kammerplaanis, s.t esinejaid alates ühest kuni väiksemate anambliteni. Seekordne kontsert algab Pikal tänaval nr 20 kell 19.30 ning selle solist ning ainus väga huvitav esineja on instrumentalist Lõuna-Ameerikast Kolumbiast Sergio Castrillón.

Sergio Castrillóni hinnatakse kõrgelt kui improvisaatorit, heliloojat ja laiendatud mängutehnikate spetsialisti, kuigi tema põhieriala on tšellomäng, ja tšellistina astub ta üles ka meil tänasel õhtul. Sergiol on arvestatavaid tugevaid kontakte Soome muusikutega ning sealtkaudu ta meilegi külla tuleb. Ta on teinud paljukordselt koostööd niisuguste nüüdismuusika ühendustega, nagu „Korvat Auki" (Helsingi), kus ta praegu kuulub ka selle eestseisusse, ta on „Laponia" improvisatsiooniprojekti õppejõud Helsingis, teeb pidevalt koostööd Helsingi-Stockholmi multiartistide projektidega jpms.

Tšellokunstnik Sergio Castrillón on üks korraldajaid ja esinejaid kahel ühisfestivalil, need on „Tsonami Bs As" festival (Helsingi – Buenos Aires) ning „Aurinko" (Helsingi – Bogotá).

„Improtest"on kontserdisari, mida korraldab MTÜ Improtest ja mis toob kuulajateni improvisatsioonilise muusika huvitavamaid nähtusi meilt ja mujalt. Sarja kontserdid toimuvad alates 2005. aastast kord kuus.

„Improtesti" kuraatorid on kitarrist Mart Soo ja pianistiharidusega mitmekülgne muusik Taavi Kerikmäe, kes on ise mõlemad tuntud interpreedid, heliloojad ja improvisaatorid. Tänu oma autoriteedile ja kontaktidele on nad toonud Tallinna terve rea ekstravagantselt huvitavaid artiste. Sarja korraldamist toetavad Tallinna Kultuuriväärtuste Amet ja Eesti Kultuurkapital.

Priit Kuusk, ERP uudised 2. aprillil 2014

Eesti muusikat võis kuulda ja meie muusikuid näha-kuulda ka kevadkuul paljudes paikades, festivalidel ja kontserdisarjades mainekates saalides. Edastame teavet nende sündmuste kohta, mida pole kajastatud kultuur.err.ee uudissõnumites. Arvo Pärdi muusika ettekannete kohta on koostatud eraldi käsitlus.

Estonian Trio (Toomas Vavilov, Marius Järvi, Mihkel Järvi) esines 1. ja 2. märtsil Leedus Birštonase Kuursaalis ja Vilniuses Tarbekunsti muuseumis. Kavas olid René Eespere „Reditus" klarnetitriole, Eduard Oja „Ajatriloogia", samuti Poulenc, Bruch, Englund, Brahms. Kontserdid kuulusid vahetusprojekti „Baltic Concert Express".

Soomes Mikkelis Martti Talvela saalis dirigeeris 6. märtsil Mikkeli Linnaorkestrit Andres Mustonen, olles ise ka viiulisolistiks. Tšellosolist oli Alexander Hülshoff. Kavas oli Pjotr Tšaikovski ning Ernest Blochi virtuoosseid palu ning Antonio Vivaldi Kontsert viiulile ja tšellole.

Bass Koit Soasepa esinemised Soome Rahvusooperi solistina Helsingis: 6., 13., 15. ja 22. märtsil Suurinkvisiitori osas Giuseppe Verdi ooperis „Don Carlo" ning 21. ja 27. märtsil Colline'i osas Giacomo Puccini „Boheemis".

6.- 31. märtsil toimusid pianist Tanel Joametsa sooloesinemised Venemaal Siberis Elektrostalist, Kemerovost ja Baikalist kuni Sahhalini saareni – 15 kontserti märtsis, turnee lõpeb veel kahe kontserdiga 1. ja 3. IV Holmskis ja Poronaiskis: 6. III Elektrostali Skrjabini-nim Muusikakolledž, 10. III Kemerovo Muusikakolledž, 11. III Taišet, 12. III Tulun, 13. III Irkutski Filharmoonia, 14. III Angarsk, 15. III Baikalsk, 17. III Ulan-Ude Filharmoonia, 20. III Šimanovsk, 22. III Vanino, 25. III Komsomolsk-na-Amure, 26. III Habarovski Filharmoonia, 29. III Svobodnõi, 30. III Blagoveštšenski Filharmoonia, 31. III Južno-Sahhalinsk. Tanel Joametsa seekordsetest kavadest annab ettekujutuse Habarovski Filharmoonia afišš: Bach/Brahmsi „Ciacona" vasakule käele, Brahmsi 4 ballaadi op. 10, Beethoveni Sonaat nr 7 D-duur op. 10 nr 3, Bachi 2 prelüüdi ja fuugat HTK I köitest.

Arvo Volmer debüteeris 7. ja 9. märtsil MDR Leipzigi Raadio SO ees, kontserdid Dessau Teatris ja Leipzigi Gewandhausis. Solistiks Daniel Hope, olid kavas Claude Debussy „Fauni pärastlõuna", Kurt Weilli muusika filmist „Royal Palace" ning ka tema Süit viiulile ja orkestrile, Prokofjevi Viiulikontsert nr 2 ning Maurice Raveli balletisüit „Daphnis ja Chloe".

Ooperibass Ain Anger esines kolmel etendusel, 7., 10. ja 14. märtsil solistina Viini Riigiooperis Tšaikovski „Jevgeni Oneginis", lauldes Gremini osas. Falk Richteri lavastust dirigeeris Patrick Lange, teisteski osades nimekad lauljad: Tatjana – Dinara Alijeva, Olga – Nadia Krasteva, Lenski – Roland Villazón, nimiosas Mariusz Kwiecień.

Kristiina Poska juhatatud õhtud Berliini Koomilises Ooperis: 7., 15., 18., 24. III Wolfgang Amadeus Mozarti „Võluflööt" (lavastanud Barrie Kosky), 19., 25., 30. ja 31. III olid tal türgi helilooja Taner Akyoli lasteooperi „Ali Baba ja 40 röövlit" etendused.

Tenor Juhan Tralla astus üles 8. ja 15. III Mannheimi Rahvusteatris Printsi osas Prokofjevi „Armastuse 3 apelsini vastu" uuslavastuses, mida dirigeerib Dan Ettinger. 1. III laulis ta veel peaosa M. Weinbergi ooperis „Idioot" ning 16. III Tamino rollis Mozarti „Võluflöödis". 29. III esines Juhan Tralla Verdi „Stiffelio" uuslavastuse esietendusõhtul Mannheimi Rahvusteatris Raffaele osas. Lavastaja on Regula Gerber, dirigeeris Alois Seidlmeier.

Klaveriduo Mati Mikalai–Kai Ratassepp esines 9. III oma kontserdiga Soomes Vaasas Toivo Kuula Muusikakooli saalis, kavas Mozart, Debussy, Mendelssohn, Prokofjev.

Bass Priit Volmeri rollid tema esimesel hooajal koosseisulise solistina Bonni Ooperis: 9., 15. ja 23. III Verdi ooperis „Aida" Kuninga rollis, 27. III Puccini „Toscas" Sagrestano osas ning 30. III Walter Braunfelsi ooperis „Der Traum, Ein Leben" Massudi rollis.

The Aster Piano Trio, mille koosseisus mängivad Yumi Hwang-Williams (viiul), Silver Ainomäe (tšello) ja Hsing-ay Hsu (klaver), esines 11. III USAs Colorados Arvada Trinity Presbyterian Churchis, kavas olid Beethoveni Trio nr 5 D-duur, Raveli Trio a-moll ning Jennifer Higdoni „Fiery Red".

Metsosopran Külli Tomingas laulis 16. ja 20. III koos keelpillikvartetiga Le Cameriste Ambrosiane ja pianist Luca Schieppatiga Milanos, kontserdipaikadeks Spazio Scopricoop Novate Milanese ja Spazio Scopricoop Milano Via Arona's. Kavas olid aariad Mozarti ooperist „Lucio Silla" ning Mozarti Kontsert KV 414.

Helilooja Vsevolod Pozdejev esines 19. III pianistina Peterburis Šeremetjevi lossis festivalil „Avangardist tänapäevani" kontserdikavas „Lähiringkond II". Ta esitas enda muusikast I osa Sonaadist klaverile ja „Poeetilise hetke" („Päev oli hele..."), samuti Liisa Hirschi pala „Vseva's Light" ja Pille Kanguri „Impressiooni I".

Ungaris korraldatud VII „Eesti nädalal" toimus 20. III Budapestis By Heart Quartet'i kontsert eesti muusikast, kus olid ettekandel Arvo Pärdi „Fratres" ja „Aliinale", Erkki-Sven Tüüri Sonaat, Veljo Tormise „Lase kiik käia!" ning Lepo Sumera „Pala aastast 1981" ja „Quasi improvisata".

20.- 22. III toimusid Jüri Alperteni neli viimast etendust Straussi „Nahkhiirega" koos Vaasa Linnaorkestriga (kontsertmeister Maano Männi) Vaasa Linnateatris (22. III anti kaks etendust). Esietendus toimus 10. I, lavastuse tegi Mika Nikander, koreograafiks Jorma Uotinen, Rosalindet laulsid vaheldumisi Angelika Klas ja Jenny Sandelin.

Festivalil „Poznańi muusikakevad" Poolas esines 23. III Sepia Ensemble projekti „Zooming: Estonia" raames, kavas valdavalt eesti muusika. Poznańi Muusikaakadeemia aulas kõlasid järgmised teosed: Galina Grigorjeva „Perpetuum mobile", Mari Vihmandi „Down the Stream II" (abegg), Kerri Kotta „Circulus III", Tõnu Kõrvitsa „Thule mustrid", Märt-Matis Lille „Öine tee" ja Tatjana Kozlova-Johannese „Reservoir 2". Kontserdikava valmis Eesti Muusika Infokeskuse ja agentuuri Sonora koostöös.

Eesti Filharmoonia Kammerkoor laulis 25. III Oslo rahvusvahelisel kirikumuusikafestivalil Oslo katedraalis, kavas Rahmaninovi „Koguöine teenistus" op. 37, dirigeeris Daniel Reuss.

Hendrik Vestmann dirigeeris 27. III Bonni Ooperimajas teatri ooperijuhina Puccini ooperi „Tosca" etendust.

27. ja 28. III esitati Porvoo Kunstitehases A. Piazzolla tango-ooperit „Maria de Buenos Aires", kus nimiosalist laulis Angelika Klas ja mängis Lohja Linnaorkester Iikka Kotaja juhatusel. Etendus tuleb veel ka 4. IV Helsingi Savoy teatris.

Kaisa Roose oli kutsutud neljandaks dirigendiks Pariisi, kus Cité de la musique'is kanti 28. III ette K. Stockhauseni suurteos „Carré" (1960) neljale orkestrile ja neljale koorile; n.ö liiderdirigent oli tema nimekas õpetaja Kopenhaagenist Michel Tabachnik, teisteks dirigentideks veel Ulrich Pöhl ja Nathalie Marin. Liiderorkestriks, projekti korraldajaks oli Brüsseli Filharmoonia Orkester.

Eesti Kultuuripäevadel Bonnis esinesid 28. - 30. III ühingu Eesti Ühiskond Saksa Liitvabariigis korraldusel Annabergi lossis kavas „Pärimusest ja päris elust" Bonni Ooperi bass Priit Volmer (klaveril Aita Sibul), rahvaluuleteadlane Mikk Sarv ning Rain Simmul (näitleja), Jaan Sööt (kitarr ja laul) ja Allan Jakobi (akordion), tuues publikuni kontsertetenduse Raimond Valgrest „Minu elu lood".

Olari Elts dirigeeris 30. III kuulsat Müncheni Kammerorkestrit Kölni Filharmoonia suures saalis Kölni pühapäevakontsertide sarjas: Schuberti „Avamäng itaalia stiilis" C-duur, Georg Friedrich Haasi „Unheimat" (2009) 19 keelpillile, R. Straussi Oboekontsert D-duur (solist Ramón Ortega Quero), Mendelssohni Neljas sümfoonia.

Trio Oksana Sinkova (flööt), Miriam Rodriguez Brüllová (kitarr, Slovakkia), Petr Nouzovský (tšello, Tšehhi) esines 31. III Tšehhis, Poděbrady raekojas, kavas Händeli, Haydni ja Schuberti teosed.

Mihkel Poll esines 31. III solistina UK-s Sutton Coldfield Town Hallis koos Birmingham Sinfonia'ga Rahmaninovi Klaverikontserdi nr 3 ettekandel, dirigeeris Michael Seal.

Priit Kuusk, ERP uudised 31. märtsil 2014

Meie kultuurielus kõige enam lauljana tuntud ja armastatud Siiri Sisask on juba pikemat aega õla alla pannud heategevuslikule liikumisele, eelkõige laste abistamisele. Kõige selle algus ulatub vähemalt viieteistkümne aasta taha, aga tema algatusel on nüüd kolm tervet aastat tegutsenud Rapla heategevuslik keskus „Saagu Valgus".

Rapla keskus, mis uksed avas 1. aprillil 2011, on esimene omataoline Eestis. Aprilli esimene päev on sel aastal sihtasutuse „Saagu Valgus" Rapla keskuse avamise kolmas sünnipäev ning traditsiooniliselt tullakse sel pärastlõunal keskusesse kokku sünnipäeva tähistama. Tulevad toetajad ja annetajad, ühiskonna- ja kultuuritegelased lähemalt ja kaugemalt, ja needki, kes ise on abi vajanud.

Keskuse mees(nais)kond teeb seal Raplas aadressil Mahlamäe 10 igapäevaselt tõsist tööd, võtab vastu annetajaid, jagab annetusi laste jaoks edasi, peab keskuse kauplust, nüüd remondib ise keskuse laiendust ja mida kõike veel... Korraldatakse lastele üritusi, töötubasid, kursusi, väljasõite, huvitegevust mitmes liinis. Aga ka abisaajaid jätkub igaks päevaks. Annetusi ja toetusi tuleb Raplasse mitmelt poolt Eestist, isegi Soomest, vahel viiakse siit aga üle jäänud kaupa Raplast palju kaugemale, kuni Peipsi ääreni välja...

Veebruaris avas uksed ka teine keskus, Järvamaa „Saagu Valgus" (SV) Kesk-Eestis Järva-Jaanis. Harjumaal on keskus tulekul: Rae vallas käivad võimsad eeltööd SV avamiseks. Siiri ütleb, et rääkis ka veel inimesega, kes teise SV keskuse Harjumaal avab, ka neil on juba suur grupp inimesi, kes kõik koos seda teha soovivad... ja veel ja veel... Huvi SV tegevust laiendada üle-eestiliseks on suur, sest selleteemalisi kirju saabub Siiri Sisaskile aina ja aina... Siiri: „See on paljutõotav, loodame, et saame siis siit aina edasi liikuda..."

Raplas ollakse uhked ka selle üle, et ETV uue saatesarja „Tõuse ja sära" esimeseks külaliseks oli saatejuht Maire Aunaste soovinud kutsuda Siiri Sisaski, muidugi koos oma „Saagu Valgusega"... Saates esines ta taas ka ise lauljana – tõepoolest jääb Siiril muusikalisi esinemisi vähemaks, kõigepealt aja puudusel uute kavade ettevalmistamiseks. Rääkimata turneedest välismaale, näiteks Saksamaale, kus ta kõige enam on üles astunud ja enim tuntud.

„Saagu Valgusel" on veebis oma uudisteleht, kuhu teevad pidevalt sissekandeid keskuse töötajad, aga ka seal vajadusel ametis olnud vabatahtlikud. Siiri Sisask on kõikide ettevõtmiste peamine hing ja juht ja... tema sissekandeid on sealt uudiste hulgastki väga huvitav lugeda. See kõik on üks lõputu tegemiste kuhi, aga esmajärjekorras aina tulevate annetuste ja seejärel toetuste andmise rida. On ju keskuse tegevuse peamine eesmärk – toetada toimetulekuraskustes elavaid peresid ning eriline tähelepanu kuulub niisugustes peredes kasvavatele lastele.

Siiri Sisask: „Oleme nüüd valmistunud meie sünnipäevaks 1. aprillil, mil tänaseks kolm aastat Raplas tegutsemist täis saab ning neljandale ringile suundume. Ma näen, et meil asjad sujuvad enamvähem hästi, oleme suutnud olla isemajandavad, saanud hakkama huvihariduse pakkumisega lastele, leidnud võimalusi edasi arenemiseks jne. Suurt osa meie edukuses omab sponsorite olemasolu. Seega täname kõiki, kes rahaliselt meid aidanud on ja aitamas veelgi. Sünnipäev on ju tegelikult lihtsalt üks ajaline märk, kuid annab taas ka võimaluse meil kõigil asjaosalistel korraks kokku saada, ning teiseks – annab võimaluse lastele esinemisekski. Täna kirjutasin jälle kaks rahataotlusprojekti, ehk saame laienemisele ka veidi toetust ja abi...
Kõige tähtsam kõige muu kõrval on alatine hoolivus, see ongi see, mida tegelikult imerohuks kõikide „haiguste" vastu nimetada saab," leiab Siiri.

Siinne uudissõnum-teatamine valgustab paratamatult vaid mõnd väikest killukest sellest suurest tähelepanu väärivast heategevusest.

Priit Kuusk, ERP uudised 1. aprillil 2014

Taas väärib tagasi vaadata, missugustes paikades ja kelle ettekandes kõlas helilooja Arvo Pärdi muusika lõppenud kuul. Siinne kommentaarium täiendab ka Arvo Pärdi Keskuse poolt „Ettekannete" lingil avaldatut märtsikuu kohta.

Juba 1. märtsil leidis Peterburis Filharmoonia suures saalis aset tõeline kontserdisündmus: Gidon Kremeri ja Kremerata Baltica algatusel olid kavva võetud Arvo Pärdi teosed „Aadama itk" ja „Tabula rasa", kaastegev oli Peterburi Filharmooniaühingu noortekoor, dirigeeris nimekas läti maestro Māris Sirmais. Harukordselt mängisid „Tabula rasat" solistidena teose kunagised esiettekandjad Gidon Kremer ja Tatjana Grindenko, klaveripartii esitas Reinut Tepp. Kontsert toimus VI õigeusu muusika festivalil „Suure Paastu päevade kontsertide" sarjas patriarh Kirilli toetuse all.

Ka Tõnu Kaljuste juhatas 1. märtsil Pärti, nüüd Berliini Filharmoonia kammersaalis festivalil „Nordlichter". Tema käe all esinesid Rias-Kammerchor ja Ensemble Resonanz. Selles kavas olid Arvo Pärdi „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks" ning „Aadama itk". Ja Paavo Järvi dirigeeris „Cantust" Frankfurti Raadio SO ees külaliskontserdil Saksamaal Aschaffenburgis. Pärdi „Aadama itku" esitas 1. III ka Mulhouse'i Sümfooniaorkester Prantsusmaal, nende kavas oli veel „Silvanuse laul", esitused tehti koos kammerkooriga Les Cris de Paris, dirigeeris Léo Hussain.

Sellest, kuidas Anu Tali dirigeeris 4. märtsil Sümfooniat nr 4 („Los Angeles") Zürichis, kus Arvo Pärt ja Mihhail Hodorkovski kohtusid, on juba juttu tehtud. Šveitsi ringhäälingu SRF salvestatuna on see kontsert neil eetris 3. aprillil. Samal 4. III leidis aset märtsi esimene Pärdi esitus Ühendkuningriigis: Jørgensen Trio mängis Bristolis „Mozart-Adagio".

Frankfurti Raadio kontserdisaalis kõlas 7. märtsil Pärdi harvaesitatav „Perpetuum mobile", raadioorkestrit dirigeeris Franck Ollu. See oli kontsert sarjast „Forum Neue Musik" ja oli eetris 18. märtsil. Samal 7. III oli Bergeni Grieghallenis ettekandel „Summa", esitajaks kvintett n.ö endiste nõukogude vabariikide muusikutest – Vadim Gluzman, Sandis Šteinbergs, Maksim Rõssanov, Ilze Kļava ja Reinis Birznieks.

Budapestis Vigadó kontserdisaalis mängiti 17. märtsil pala „Arbos", esitas Zugló Filharmoonia Orkester. Ja Budapestis korraldatud „Eesti nädalal" toimus 20. märtsil By Heart Quartet'i kontsert eesti muusikast, kus olid ettekandel ka Arvo Pärdi „Fratres" ja „Aliinale".

19. ja 27. märtsi vahel tegid Belgias „Stabat Materi" neli ettekannet Vox Luminis ja Goeyvaerts String Trio, kontserdid kirikuis Lommelis, Willebroekis, Hasseltis ja Leuvenis.

Varssavi Rahvusfilharmoonias mängisid 21. ja 22. märtsil „Lamentate" pianist Marcin Koziak ja Varssavi Sümfooniaorkester, juhatas Jerzy Maksymiuk.

Šveitsisl Burgdorfis esitasid 22.- 23. märtsil „In principio" Konzertchor Burgdorf ja Orchester Opus Bern, dirigeeris Hans-Ulrich Fischbacher. Sel nädalalõpul kõlas Viinis Püha Stefanuse katedraalis „Passio", esitasid Vokalensemble St. Stefan ja Wiener Domorchester Markus Landereri juhatusel ning Dublinis mängis Kuningliku Iiri Muusikaakadeemia kammerorkester „Cantust", juhatas Elizabeth Csibi.

Märtsi viimasel nädalal toimus kuus ettekannet välismuusikutelt. Delta Saxophone Quartet mängis 24. märtsil „Summat" Londonis St. John Smith Square'i katedraalis.
City of London Sinfonia kavas olid 27. märtsil „Fratres" ja „Litany", viiulisolist oli Alexandra Wood, „Litany" esitusel osalesid kuulsad Hilliard Ensemble ja Holst Singers, juhatas Pärti väga palju ette kandnud Stephen Layton. 27.- 29. märtsil oli USAs Philadelphia Kimmel Center's kolm ettekannet Pärdi „Cantusest", mängis Philadelphia Orchestra, dirigeeris Donald Runnicles. Kavaga „A Tale of Two Cellos" jätkasid Briti saartel oma esinemisi tšelloduo Julian ja Jiaxin Lloyd Webber ning pianist Pam Chowhan. Selles kavas on alati ka Pärdi „Eesti hällilaul".

Ja lõpetame eesti muusikutega: Risto Joost juhatas 28. ja 29. märtsil Pärdi „Aadama itku", kõrval veel Erkki-Sven Tüüri „Ärkamine", Eesti Filharmoonia Kammerkoori ja Tallinna Kammerorkestriga Sloveenias Maribori Union Hallis ning Austrias Kremsis lihavõttefestivali „Imago Dei" avakontserdil.

Priit Kuusk, ERP uudised 31. märtsil 2014

Kõigil dirigentidel Järvidel, eriti aga maestro Neeme Järvil, on kevadkuu lõpp olnud pingeline ja põnev ning kevad jätkub huvitavate kontsertidega.

Pärast kontserte Šveitsi Romaani Orkestriga (OSR) koduses Genfis ja Lausanne'is viis Neeme Järvi oma orkestri kontserdireisile Saksamaale, Rootsi ja Norrasse, kusjuures kavasid paikkonniti muudeti. Esineti kõigepealt 19. märtsil Kölni Filharmoonia kuulsas suures saalis, kus kavas olid Joachim Raffi prelüüd „Romeo ja Julia", Johannes Brahmsi Kontsert viiulile ja tšellole orkestriga (nimekad solistid Vadim Repin ja Truls Mørk) ning Hector Berliozi „Fantastiline sümfoonia".

21. märtsil esines Neeme Järvi Šveitsi okestriga oma kauaaegses kodusaalis Göteborgi Kontserdimajas, siia oli Järvi valinud Felix Mendelssohni Sümfoonia nr 1, Brahmsi sama duokontserdi ja Carl Nielseni „Aladdini süidi". 22. märtsil mängiti Rootsis Vara Kontserdimajas ning 23. märtsil Oslo Ooperimajas, kus korrati Kölnis esitatud kava.

25. märtsil jõuti reisi ehk kõige kuulsamasse kontserdipaika, Berliini Filharmoonia suurde saali. Berliinis kõlasid Raffi „Romeo ja Julia", Max Bruchi Viiulikontsert nr 1 (solist Vadim Repin) ning Berliozi „Fantastiline sümfoonia". Neeme Järvi kontsert kujunes siin väga menukaks eelkõige „Fantastilise sümfoonia" harukordse esituse tõttu, misjärel tuli anda ka lisapala, Jean Sibeliuse „Finlandia".

28.- 30. märtsil dirigeeris Neeme Järvi Frankfurti Raadio Sümfooniaorkestri kolme külaliskontserti Austrias, võtnud orkestri üle Paavo Järvilt sama kavaga – 28. märtsil Innsbrucki Kongressimajas, seejärel Linzi Brucknerhausis ning siis 30. märtsil Viinis Musikvereini Kuldses saalis. Kavas olid Brahmsi Viiulikontsert, solistiks noor kuulus ameeriklanna Hilary Hahn, ja Anton Bruckneri Kolmas sümfoonia 1889. a versioonis.
Nii jõudis Eesti meisterdirigent vaid ühe nädala jooksul Euroopa kahte kõige kuulsamasse saali(!).

Paavo Järvi juhatas kokku kuus kontserti oma hiljutise orkestri, Frankfurti Raadio SO ees sama kavaga – kõikjal kõlas Brahmsi Viiulikontsert Hilary Hahniga solistina ning Bruckneri Sümfoonia nr 3 (1889. a versioon). Kontserdid toimusid 19.- 21. märtsil Frankfurti Alte Operis, 23. märtsil Düsseldorfi Tonhalles ja 24. märtsil Müncheni 'Gasteigis'. Plaaniväliselt võttis FRSO vastu veel kutse esineda Paavo Järvi juhatusel 26. märtsil sama kavaga Türgis Istanbulis, kus kontserdipaigaks oli İş Sanat Istanbul Hall. Nagu eelnevalt mainitud, andis ta orkestri ja selle kavagi üle Neeme Järvile, kes vaid ühepäevase ülesõidu järel hakkas saksa orkestrit juhatama nüüd Austrias.

Kristjan Järvi andis 22.- 23. märtsil aga kontserte Jaapanis Yomiuri Nippon Symphony Orchestra ees. Kontserdipaikadeks olid Tokyo Metropolitan Arts Theatre ja Yokohama Minato-mirai Hall. Kavas olid 3 osa Kristjani aatekaaslase, Absolute Ensemble'i kaasasutaja Gene Pritskeri teosest „Cloud Atlas Symphony", seejärel Erich Wolfgang Korngoldi Viiulikontsert D-duur, solistiks nooruke võluv korealanna Hyeyoon Park, ja Brahms/Schönbergi Klaverikvartett. 21-aastane Hyeyoon Park on ka varem Kristjan Järvi, aga ka meie Mihkel Kütsoni käe all mänginud.

Aprillikuu algus on oma geograafia poolest Järvidele jätkuvalt põnev – Neeme Järvi juhatab 3. aprillil juba Türgis Ankaras, seejärel Singapuris ning jõuab pärast kuu keskpaika Tōkyōsse. Kui Paavo Järvi sõidab aprilli algul Pariisi ja Hamburgi vahet, alustades 2. ja 3. aprillil oma Orchestre de Paris' ees Salle Pleyelis, siis Kristjan dirigeerib 3. aprillil samuti Pariisis, aga Prantsuse Rahvusorkestrit Châtelet' teatris ning jõuab nädala pärast juba Edinburghi Šoti Kuningliku Rahvusorkestri ette. Muuseas, mõlemal pool on temal kavas ka Arvo Pärdi muusikat.