Priit Kuusk, ERP uudised 4. mail 2014

Eesti vokaalansambel Vox Clamantis laulab Jaan-Eik Tulve juhatusel kolmel päeval Prantsusmaal Nantes'is korraldatavate pidustuste „La Folle Journée" harufestivalil Tōkyōs 3.-5. mail, andes seal Jaapani rahvuspüha päevil kokku kuus kontserti.

Festivali korraldatakse Jaapanis nüüd kümnendat korda ja seepärast on suurprogrammi tehtud valik ka varasemate aastate parematest kavadest. Pidusari ise toimub aga Jaapani rahvuspüha kolmel päeval. Nii on eesti ansamblil esitada varasem Prantsusmaa kava, Ferenc Liszti „Via crucis", ning samas ka tänavu Nantes'is lauldad kava ameerika muusikast. Kõik need lähevad Jaan-Eik Tulve juhatusel.

Kontsertide korraldajaks on Tokyo International Forum, mis asub pealinna Marunouchi areal. Festivalisari kannab pealkirja „Days of Enthusiasm" ja sellega on hõivatud kokku kaheksa saali, mis kannavad Euroopa tuntud kirjanike nimesid, nt suured orkestrikontserdid toimuvad Puškini-nimelises 5008-kohalises saalis, Vox Clamantise üks esinemispaiku on aga 822-kohaline Goethe nime kandev saal. Kavad on kõigis saalides üheosalised, kestvusega 45 kuni ca 70 minutit – et publik ei väsiks. Nii on see alati ka festivali residentsis Prantsusmaal Nantes'is. Peaks kohe ütlema, et „La Folle Journée" (tõlkes: „Pöörane päev") asutaja ja kunstiline juht on populaarne prantsuse muusikategelane ja -mänedžer René Martin.

Eesti ansambel andis oma esimese kontserdi 3. mail kl 12.30 Goethe saalis Liszti 45-minutilise teosega, kus on kaastegev prantsuse pianist Jean-Claude Pennetier. 55 minutit kestva teise kontserdi andsid nad kl 19.30 Kafka-nimelises väiksemas, 256-kohalises saalis ameerika kavaga, ettekandel John Cage'i ja David Langi teosed, vahele ka mõned gregoriaani koraalid. See kava kannab pealkirja „For Love is Strong". 4. mai hommikul andsid nad kontserdi ameerika kavaga Prousti-nimelises 501-kohalises saalis, järgmine kontsert on pärastlõunal taas Kafka saalis ameerika kavaga. Homne 5. mai esimene kontsert on kell 13 ameerika kavaga Kafka saalis ja kell 18.15 samas saalis Liszti teosega.

Kes suurfestivalil Jaapanis seekord kaasa teevad – enamus neist pole sellel esmakordsed esinejad, ja nad on Prantsusmaal kohal olnud. Ehk on Jaapanis pisut rohkem nende enda muusikuid. Huvitaval kombel võib René Martini festivalil, mis oma enam kui miljoni külastajaga on suurim Jaapani klassikalise muusika festival üldse (made in France), näha juba aastaid niisuguseid orkestreid, nagu Sinfonia Varsovia, Uraali Filharmoonia orkester, Tatarstani Sümfooniaorkester, nüüd Jaapanis veel ka Yokohama Sinfonietta, eriti esimesed annavad siin palju kontserte eri kavade ja erinevate solistidega.

Festivalil näeb esinemas mitmeid mainekaid kammeransambleid ja rahvusvaheliselt tuntud soliste koos ansamblite või oma soolokavadega. Et neid läheks pikale üles lugeda, mainiksime vaid, et nüüd Jaapanis oli avapäeval 3. mail suurimas Puškini saalis pidulik õhtukontsert, kus ainsal korral tegid festivaliansamblis kaasa tippmuusikud pianist Martha Argerich ja viiuldaja Gidon Kremer.

Vox Clamantis debüteeris Nantes'i festivalil 2011. aasta veebruaris sama Ferenc Liszti 14-osalise vaimuliku teosega, tookord veel helilooja 200. sünniaastapäeva puhul. Tol aastal andis seal rea kontserte oma Residentie' orkestriga Haagist ka Neeme Järvi. 2011. aastal laulis eesti ansambel esmakordselt ka järelfestivalil Jaapanis, ikka Jaapani rahvuspühade aegu.

Priit Kuusk, ERP uudised 3. mail 2014

Vaatame taas tagasi, missugustes paikades ja kelle ettekandes kõlas Arvo Pärdi muusika viimastel nädalatel. Siinne kommentaarium võib täiendada ka Arvo Pärdi Keskuse poolt „Ettekannete" lingil kalendrina avaldatut.

Tahaks alustada sellest, et Kristjan Järvi tegi ainuüksi aprillis koguni seitse Arvo Pärdi teoste ettekannet. 3. aprillil juhatas ta Prantsuse Rahvusorkestri ees Pariisis Châtelet' teatris „Fratrest"; kontsertidel 11. ja 12. aprillil Šoti Kuningliku Rahvusorkestriga Edinburghi Usher Hallis ja Glasgow Kuninglikus kontserdimajas olid ta kavas kõrvuti Arvo Pärt ja Ravi Shankar: Pärdilt „Fratres" ja tema Kolmas sümfoonia. 24. aprillil esines Kristjan London Symphony Orchestraga Londonis Barbican Hallis, kavas taas Pärdi „Fratres" ja III sümfoonia, kava teise poole täitis Dhafer Youssefi kvintett koos orkestriga, ansamblis kaastegev Kristjan Randalu. Ja nüüd teistest esitajatest.

Arvo Pärdi interpreedina kuulus brittide Hilliard Ensemble laulis 1. aprillil Budapesti kevadfestivalil kaks Pärdi teost, „Most Holy Mother of God" ja „And One of the Varisees...", kontsert toimus Vigadó kontserdihallis.

Londonis Westminster Abbeys toimus 3. aprillil „Passio" ettekanne, mille tegid Westminster Abbey koor, Evangelist Quartet ja kammerorkestri Chroma ansambel, dirigendiks oli James O'Donnell.

Frankfurti Union Halles toodi 4. aprillil ettekandele „Fratres", mängis Skyline Symphony Michael Sanderlingi juhatusel. 6. aprillil mängiti sama Frankfurti Casino Festsaalis.

Londonis Prantsuse Instituudis toimunud festivalil „It's All About Piano" mängis Aleksei Ljubimov 4. aprillil Pärdi klaveripalu: „Aliinale", „Diagrammid" ja „Partita".

Ka Šveitsis St. Galleni Rotmonteni katoliku kirikus tuli 5. aprillil ettekandele „Passio", juhatas Kristjan Döhring, Ernst Bartmann orelil. 6. IV esitati „Passiot" veel Trogeni kirikus ja Zürichi Predigerkirches.

Kolmel kontserdil 5.-7. aprillil mängis Oregoni Sümfooniaorkester USAs Portlandis Arlene Schnitzeri kontserdisaalis „Cantust Benjamin Britteni mälestuseks", juhatas Carlos Kalmar.

UK-s Worcesteri katedraalis esitati 6. aprillil „Passiot" Stephen Shellardi juhatusel, kaastegevad katedraali koor jt.

Saksamaal Heidelbergi Kongressimajas esitati 9. aprillil „Fratrest", mängis Heidelbergi Filharmoonia orkester Jordan Kamdžalovi käe all.

UK-s Huddersfieldi ülikoolis mängis 10. aprillil „Trisagioni" ülikooli keelpilliorkester, juhatas David Milsom.

Baseli Sümfooniaorkester alustas 10. aprillil palaga „These words..." Baseli Stadt-Casinos oma seeriat Pärdi muusikast, dirigeeris Dennis Russell Davies. 23. aprillil esitas sama koosseis pala „These words..." UK-s Coventrys Warwick Arts Centre'is.
24. ja 25. IV oli Baseli SO kavas Dennis Russell Davise juhatusel Londonis Cadogan Hallis ja Basinstoke'i Anvilis Arvo Pärdi „Lamentate", solistiks jaapani pianist Maki Namekawa.

Poolas Szczecińi Garissoni kirikus tuli 11. aprillil ettekandele „Berliini missa", esitasid Castle'i Ooperi koor ja orkester.

Portugalis mängis Porto Sümfooniaorkester 12. aprillil Casa da Músicas „Trisagioni", dirigeeris Pedro Neves.

Hollandis Lantereni De Koepelis tuli 13. aprillil ettekandele „Stabat Mater". „Stabat Mater" kõlas samal päeval ka USAs Bostoni Emmanueli kirikus, esitajaks kiriku ansambel Emmanuel Music. Ka Hollandis Heeswijki lossis kõlas 15. aprillil „Stabat Mater", esitajaiks Goeyvaerts String Trio ja Vox Luminis.

Kopenhaagenis Christiani kirikus esitas Mogens Dahl Kammerkor 17. aprillil koos instrumentalistidega „Passiot", juhatas Kerstin Börjesson.

Augsburgi Püha Anna kirikus Saksamaal esitasid Hilliard Ensemble koos kiriku madrigalikooriga 18. aprillil „Passiot", juhatas Michael Nonnenmacher. Samast teosest toimus ettekanne ka USAs Minneapolises St. Mark's Cathedral Singersi muusikutelt.

Hollandis Nijmegenis tehti 18. aprillil „Stabat Materi" ettekanne sealses Dominicuse kirikus. Sama koosseis esitas „Stabat Materit" 19. IV ka Hollandis Arnhemis Waalasekerkis.

New Yorgis Carnegie Halli Zankel Hallis toimus 23. aprillil samuti „Passio" ettekanne Julian Wachneri juhatusel, esitamas vokaal- ja instrumentaalsolistid ning Tenet Ensemble.

BBC Šoti Sümfooniaorkester mängis 24. aprillil Glasgow City Hallsis „Cantust", juhatas Donald Runnicles. 25. IV korrati sama kontserti Aberdeeni Music Hallis ning 27. IV Edinburghi Usher Hallis, Pärdi kõrval vaid Gustav Mahleri IX sümfoonia. 24. aprillil laulis oma finaalikavas Pärti ka kammerkoor Voces Musicales Risto Joosti Londonis St. John's Smith Square'i kirikus toimunud konkursil International a Cappella Choir Competition.

Hispaanias Oviedos, kontserdipaikadeks Jueves'i Teatro Jovellanos ja Viernes'i Auditori Principe Felipe's, oli 24. ja 25. aprillil ettekandel „Cantus", mängis Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias, dirigeeris Benjamin Bayl.

Belgradi Kolarac Hallis oli 25. aprillil kavas „Fratres", Belgradi Filharmoonia orkestrit juhatas ja soleeris viiulil Dmitri Sitkovetski.

Baseli Sümfooniaorkester jõudis oma kontsertidega UK-s Cambridge'i Corn Exchange'i, siin kõlas 26. aprillil Dennis Russell Daviese käe all Pärdi „These words...". 29. IV korrati sama kontserti Cardiffis St. David's Hallis. 30. IV mängis Baseli SO taas ja uut kava Londonis Cadogan Hallis, „These words..." siin kavas veelkord Dennis Russell Daviese juhatusel.

1. mail kõlas Arvo Pärdi „Peegel peeglis" USA Birminghamis Alys Stephens Center's, soolopartii esitajaks oli viiuldaja Daniel Szasz. Ja järgmisedki Pärdi ettekanded toimusid eile, 2. mail USAs: Cornell Chamber Singers laulis oma kavas John Rowehli juhatusel neli teost: „The Beatitudes", „Cantate Domino", „Magnificat" ja „Da pacem Domine". Kontserdipaigaks oli Ithaca First Unitarian Church.

Priit Kuusk, ERP uudised 1. mail 2014

Näitleja ja lavastaja ning Klassikaraadio saatejuht Marius Peterson teeb juba mitmendat hooaega kaasa lauljana Belgia ja Poola vanamuusika ansamblites.

Peamiseks on Marius Petersonile laulmine Belgia vanamuusika ansamblis Graindelavoix (tõlkes: häälekübeke), mille kunstiliseks juhiks on Björn Schmelzer. Ansambli kavades, mida esitatakse üle Euroopa ja kaugemalgi, suurtel festivalidel, kontserdisaalides ja katedraalides, on etendusi ja liturgilisi suurvorme, kus Peterson on ka solistina üles astunud.

Aprillikuus oli tal kuus kontserti, neist viimane eile Lissabonis. Esimene ülesastumine leidis aset aga 4. aprillil Poolas, kus asub tema teine, varajase liturgilise teatri ja muusika trupp 'Schola Teatru Wiejskiego Węgajty'. Kontsert toimus Plocki katedraalis kavaga „Ludus Passionis" ja Marius Peterson laulis seal Jeesuse osas.

Vahepeal tegi Marius Peterson kaasa Eesti Muusika Päevadel, mil Pärnu Linnaorkester Kaisa Roose juhatusel esitas Pärnus ja Tallinnas (5.-6. IV) kava „CyberMOzart": seal esines ta lugejana Monika Mattieseni uusteoses.

12. aprillil algasid seekordsed esinemised Graindelavoix'ga. See kontsert toimus Austrias Kremsis lihavõttefestivalil „Imago Dei", kus Minoritenkirches esitati kava „Paradise Lost". Samal festivalil tegid Pärdi ja Tüüri kavaga ligi paar nädalat varem kaasa ka Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Tallinna Kammerorkester Risto Joosti juhatusel.

Alates 25. aprillist tegi Graindelavoix kolm esinemist neile tavapärasemates paikades Hollandis ja Belgias: 25. ja 26. aprillil esineti koos Maroko muusikutega Amsterdami Flaami Kultuurimajas Hollandis ning Belgias Brüsselis kirikus Sint-Jan-de-Doperkerk, ette kanti kava „Confrérie / Zaouia".

27. aprillil toodi välja aga taas Guillaume de Machaut' 14. sajandist pärit suurteos „La Messe de Nostre Dame", esituspaigaks Antwerpeni Sint-Pauluskerk (Püha Pauluse kirik) Belgias. Eile, 30. aprillil esitas Graindelavoix sama missat Portugalis Lissabonis Gulbenkiani Fondi toetusel korraldatavas kontserdisarjas, kontserdipaigaks vanim jesuiitide kirik Portugalis Igreja de São Roque.

Marius Peterson alustas kaasalöömist vanamuusika ansamblites juba GAG gümnasistina Tallinna „Linnamuusikutes". Ta on Vabariigi Presidendi noore kultuuritegelase preemia laureaat 2009. aastast.

Priit Kuusk, ERP uudised 2. mail 2014

Eesti muusikat sai kuulata ja meie muusikuid näha-kuulda ka aprillikuul paljudes saalides, festivalidel ja kontserdisarjades mainekates muusikakeskustes. Edastame teavet sündmuste kohta, mida pole kajastatud kultuur.err.ee uudissõnumites. Arvo Pärdi muusika ettekannete kohta on koostatud eraldi käsitlus.

1. ja 3. aprillil andis oma Venemaa turnee viimased kontserdid Holmskis ja Poronaiskis pianist Tanel Joamets, kogu reisil sai teoks 17 sooloõhtut.

Samadel kahel päeval ning veel 6. aprillil laulis oma viimased etendused Antwerpeni Linnateatris Šostakovitši „Mtsenski maakonna leedi Macbethi" uuslavastuses Sonetka osas metsosopran Kai Rüütel, dirigeeris Dmitri Jurovski.

2. kuni 25. aprillini dirigeeris Kristiina Poska kuus etendust Berliini Koomilises Ooperis: 2. aprillil türgi helilooja Taner Akyori ooperist „Ali Baba ja 40 röövlit", 3. ja 25. aprilli vahel olid tal Wolfgang Amadeus Mozarti „Võluflöödi" õhtud, see on Suzanne Andrade ja teatri kunstilise juhi Barrie Kosky lavastus.

3.- 5. aprillini esinesid kandlekunstnik Kristi Mühling, metsosopran Arete Teemets ja tšellist Aare Tammesalu Iirimaal: 3. aprillil esitati Corki Vision Centre'is Lennart Meri ja Loit Jõekalda näitustel eesti rahvamuusikat ja Mart Saare loomingut, 4. aprillil esimesel kontserdil Dublinis eesti ja iiri rahvamuusikat, 5. aprillil pakuti ulatuslikku kava eesti muusikast Dublini St Audoeni kirikus, ettekandel olid Miina Härma, Cyrillus Kreegi, Mart Saare, Kaljo Raidi, Ester Mägi, Arvo Pärdi, Tõnu Kõrvitsa, Malle Maltise ja Helena Tulve teosed.

4. aprillil tehti Helsingi Savoy teatris Astor Piazzolla tango-ooperi „Maria de Buenos Aires" kontsertettekanne, milles nimiosalist laulis Angelika Klas, Lohja linnaorkestrit dirigeeris Iikka Kotaja.

4. ja 5. aprillil korraldati Rootsis Örebro Ülikoolis flöödimuusika festival, millel kõlasid ka kaks Mirjam Tally teost: „New Moon Morning", selle esitas Flöödikvartett 40f, ning „Veetilgas sätendab veel möödundaastane päike", esitajaks seda juba kordi varemgi mänginud Anna Svendottir.

Mihkel Kütsoni ooperietendused tema käe all tegutsevas Krefeldi ja Mönchengladbachi Teatris: 4. aprillil Krefeldis Jules Massenet' „Manon", 6., 17., 19. ja 24. IV Mönchengladbachis Pjotr Tšaikovski „Mazepa". 8. ja 10. aprillil esines Krefeldi ja Mönchengladbachi Teatri sümfooniaorkester Niederrheinische Sinfoniker oma peadirigendi Mihkel Kütsoni käe all Krefeldi Rahukirikus ja Rheydti Evangeelses peakirikus koos kontsertkooriga, kavas J. D. Zelenka „Miserere", Pergolesi „Stabat Mater" ja J. A. Hasse „Miserere".

Eesti ooperibass Koit Soasepp laulis Soome Rahvusooperi solistina kolm etendust (4., 23. ja 25. IV) Giacomo Puccini ooperi „Boheem" uuslavastuses Colline'i osas. Dirigent on Michael Güttler.

Teine meie bass Priit Volmer esines Bonni Ooperi solistina samuti kolmel õhtul (4., 20. ja 30. IV) Kuninga osas Giuseppe Verdi „Aida" uuslavastuses, dirigentideks Will Humburg või Stefan Blunier.

Põhja-Saksa Raadio Hamburgi orkestri esimene oboe Kalev Kuljus mängis Saksamaal 4. ja 5. aprillil Ensemble Blumina koosseisus (K. Kuljus, Elisaveta Blumina klaveril, Mathias Baier fagotil) Stades ja Rostocki Villa Papendorfis: kavas olid triod André Previnilt, Jean Françaix'lt ja Francis Poulencilt, Robert Schumanni „Fantaasiapalad" op. 73 ning Eugène Bozza „Fantaasia-pastoraal" oboele ja klaverile. 6. aprillil astus Kuljus Flensburgi Linnateatris üles Schleswig-Holsteini SO-ga, soleerides Mozarti Oboekontserdis C-duur KV 314, dirigeeris Peter Sommerer.

Bariton Lauri Vasar laulis 5. aprillil viimase, kaheksanda etenduse Hamburgi Riigiooperis Leoš Janáčeki „Reinuvader rebase" uuslavastuses. Ta esines ooperi ühe peaosalise Metsniku rollis.

Mikk Murdvee dirigeeris 8. aprillil Helsingi „Musiikkitalo lastenädalal" Linnaorkestri projektina lastemuusikaorkestrit „Ammuu!".

Manchesteris korraldatud programmis „Metanast: Underland" etendati 9. aprillil Ülo Pikkovi / Mirjam Tally filmi „The End". Sama film oli kavas 27. aprillil ka USAs, Miami New World Center's New World Symphony korraldatud üritusel „Musicians' Forum".

9. aprillil tuli Bostonis Jordan Hallis USA esiettekandele Jonas Tarmi kammerorkestriteos „Pealkirjud: kontsert keelpillidele" (2013), mängis New Englandi konservatooriumi orkester, juhatas Paul Biss. Samas konservatooriumis jätkab praegu õpinguid ka Jonas Tarm ise.

Mari Poll andis 10. aprillil sooloõhtu Londonis mainekas St. John's Smith Square'i kontserdisaalis, kavas Sergei Prokofjevi „Viis meloodiat" op. 35, George Enescu Sonaat viiulile ja klaverile nr 2 ja Eugène Ysaÿe „Poème élégiaque", tema klaveripartneriks oli Jennifer Hughes.

Prantsuse pianist Nicolas Horvath tõi Pariisis Tōkyō palees 11. aprillil oma suurprogrammis „Glass World" esiettekandele kahe Eesti helilooja Philip Glassile pühendatud palad: Liis Viira „Glazzolla & Glaert" ja Mihkel Keremi „Prelüüdi".

USA Colorado SO liikmetest koosnev Ainomäe Ensemble Silver Ainomäe juhtimisel mängis kaks erineva kavaga kontserti: 12. aprillil Highlands Ranch High School Auditoriumis Wolfgang Amadeus Mozarti Klarnetikvintetti ja Johannes Brahmsi Sekstetti nr 1 ning 26. aprillil kunstiühingu Englewood Arts kontserdimajas Hampden Hallis Franz Schuberti Oktetti.

Hendrik Vestmann dirigeeris Bonni Ooperi juhina Mozarti „Võluflöödi" etendusi (13., 19. ja 21. IV), lavastuse on teinud Jürgen Rose.

Genti Fagotifestivalil Belgias tuli 19. aprillil esiettekandele Tõnu Kõrvitsa teos soolofagotile „Üksindused", selle mängis Bram van Sambeek.

Metsosopran Külli Tomingas esines 20. aprillil Giovanni Battista Pergolesi „Stabat Materi" solistina Itaalias Sirmione Santa Maria della Nevie kirikus, mängis Orchestra da Camera Aloisiana, juhatas Chiara Romanò Baccolo. 24. aprillil oli Külli Tomingas üks soliste Vabaduse päeva kontserdil Milanos Spazio Teatro 89-s, kavas olid Mozart, Rossini, Cilèa, Verdi, vastupanulaulud, klaveril oli Luca Schieppati.

Tenor Juhan Tralla etendused Mannheimi Rahvusteatris: 20. IV peaosalise vürst Mõškinina Moissei Weinbergi ooperis „Idioot" (dir Thomas Sanderling) ning 30. IV Printsi osas Porokofjevi „Armastuses 3 apelsini vastu" (dir Dan Ettinger). Tema repertuaarist olid sel kuul laval veel Verdi „Falstaff" ja „Stiffelio", Mozarti „Võluflööt" ning Puccini „Tütarlaps kuldsest läänest".

Soomes Lappeenranna linnaorkestri kammersarjas mängis orkestri ansambel 23. ja 24. aprillil Taipalsaare ja Nuijamaa kirikutes Jaan Räätsa Nonetti.

Lauljatar Maria Valdmaa andis 27. aprillil soolokontserdi kavaga nimetuse all "Sfeerbelden" Amsterdamis Geelvincki Muuseumi salongi pühapäevakontsertide sarjas, kus klaveril saatis teda Urszula Danieliewicz.

Priit Kuusk, ERP uudised 29. aprillil 2014

Neil päevil tähistas Rootsis oma 85. sünnipäeva eesti muusikateadlane, helilooja, muusika- ja kultuuritegelane Harry Olt.

Harry Olt sündis Porkuni vallas Kadila külas 26. aprillil 1929. aastal talupoja peres. Kui noormees oli vaid 15-aastane, otsustati 1944. aasta sügisel punase terrori eest Rootsi põgeneda.

Õnneks sai muusikaandeline Harry Olt kohe õppimisjärjele Arvika Kõrgemas Muusikakoolis klaveri ja muusikateooria erialal. Ta õppis eraviisil ka dirigeerimist Olav Rootsi juures ning kompositsiooni 1949-1955 Eduard Tubina käe all, siis edasi veel muusikateadust Uppsala ülikoolis ja muusikasotsioloogiat Stockholmi ülikoolis.

Harr Olt on pidanud Stockholmis erastuudiot, juhatanud Stockholmi Muusikakooli, oli seejärel Rootsi Raadios muusikatoimetaja ja Rootsi Riikliku kontserdibüroo Rikskonserter mänedžer ning kõige kauem 1970-1994 Södertälje linnavalitsuse teatri- ja muusikaintendant, kus ta sai samuti eesti muusikat ja muusikuid tutvustada. Ta on tegutsenud ka lektori ja õppejõuna. 1974-1988 oli Olt selle kõrval Stockholmi ülikooli Balti uuringute instituudi teatri- ja muusikareferent, 1987. aastast ka selle sekretär.

Eriti silmapaistev on Harry Oldi muusikateaduslik tegevus. Ta osales Rootsi kultuuriuuringuis, koostas Balti Instituudis ning ka Rootsi Raadiole eesti muusika referentsfonoteegi ja Rootsi Kuninglikus Muusikaakadeemias Eduard Tubina käsikirjade fondi. 1985. aastaks valmis Eduard Tubina loomingu koondülevaade, diskograafia ja bibliograafia. Juba 1970. aastal ilmus Eesti kaasaegseid heliloojaid käsitlev raamat rootsi ja inglise keeles. Raamatuid rootsi ja eeskätt eesti muusikast on Oldil ilmunud vähemalt kümmekond, ja erilise tähtsusega on nende hulgas väga teaberikas koguteos „Estonian Music". See on harukordne väljaanne Eesti muusikaloost välismaailma ning meie endigi jaoks ja väärtuslik raamat, mida tasuks meil praegugi sagedamini käes hoida. Eriline oli see juba meie oludes, okupeeritud, suletud maailmas ning ka sellepoolest, et raamat õnnestus üllatavalt Nõukogude Eestis välja anda kirjastuse Perioodika poolt 1980. aastal. Raamat omandas Nõukogude süsteemis keelatud trükise kuulsuse ning leidis seda enam suurt tähelepanu välismaal.

Alates 1960-ndatest oli Harry Olt peamisi eesti ja rootsi kultuuri vahendajaid, korraldades kontserdireise, konverentse, näitusi, publikatsioone, etendusi, nt projekt „Tuule ja vee lapsed" (1986-2002), tutvustades regulaarselt eesti muusikat ka Rootsi raadios. Ta oli 1952-1964 ajakirja Vaba Eesti tegevtoimetaja ja vastutav väljaandja.
Harry Olt oli pidevalt ja igakülgselt abiks meie muusikute läbimurdmisel raudse eesriide taha, toetades Eesti muusikute, muusikateadlaste ning meie muusika esitlusi Rootsis, kuni stipendiumide jms välja. Nii jõudsid Rootsi kuningriiki sealse publiku ette Estonia teatri ballett ja veidi hiljem ka kogu kollektiiv, Vanemuine, RAM, Hortus Musicus, Tallinna Kammerkoor, Eesti Filharmoonia Kammerkoor, Leegajus, kammeransamblitest ja solistidest rääkimata. Muudest tegemistest rääkides tuleb esile tuua ka Harry Oldi abi seoses mitut maad hõlmava suurprojekti, Rudolf Tobiase oratooriumi „Joonase lähetamine" ettekannetega.