Priit Kuusk, muusikaajakirjanik

1. veebruaril 2014

Nüüd juba ligi tosin aastat tegutsenud klaveriansambliselts Allegro korraldab oma tänavuse kontsertfestivali laupäeval 1. veebruaril Georg Otsa nimelise Tallinna Muusikakooli saalis.

 

Seekordne festival sisaldab koguni kolm kontserti, sest esinejaid on väga paljudest muusikakoolidest ja mitmest maakonnast. Festivali avamine on kell 11, millele järgneb esimene kontsert. Teise kontserdi algus on kell 12.45 ning kolmandat kava alustatakse plaani järgi kell 14.30, tunni aja pärast peaks klaverimuusikapidu hakkama lõpule jõudma.

 

1. veebruari festivalile on kohale lubanud tulla väikesi ja suuremaid pianiste ning nende õpetajaid vähemalt 16 muusikaõppeasutusest, Tallinna ja Harjumaa kõrval veel kolme teise maakonna muusikakoolidest – Otsa-kool, Lasnamäe, huvikeskus Kullo, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, Jõelähtme, Saku, Kohila, Vasalemma, Paldiski, Türi ja Paide muusikakool, Viljandi muusikakool ja TÜ Viljandi kultuuriakadeemia, Märjamaa, Ahtme ja Kreenholmi muusikakoolid.

 

Allegro tegevus põhineb meie muusikakoolide klaveriosakondade tööl ning festivali ja muudegi kontsertürituste kavas esinevad alati kas neljal, kuuel, kaheksal käel klaveriõpilaste ansamblid, samuti ansamblid, kus õpetaja mängib oma õpilastega ning kindlasti ka klaveripedagoogide omad ansamblid. Viimased koosnevad siis tavaliselt nendest pedagoogidest, kes ka Allegro liikmeskonda kuuluvad. Repertuaaris on rohkelt klassikalisi teoseid mitmest sajandist, aga alati ka midagi kergema muusika poolelt, loomulikult ka eesti heliloojate teoseid.

 

Allegro asutati 2002. aastal Paldiski Muusikakoolis pärast seal toimunud ansamblimängu kontserti ning praegu on aktiivseid liikmeid klaveripedagoogide hulgast enam kui kolmkümmend.

 

Rohkearvuline osavõtt igast festivalist näitab, et klaveriansamblimäng on populaarne ning õpetajad mängivad oma ansamblites või ansambleis koos õpilastega suuresti entusiasmist, kuna koolide ansamblimängutundide tasustamise võimalused on piiratud.

 

 

Klaveriõpetajatest entusiastid ütlevad, et tahavad propageerida ansamblimängu kui suhtlusvormi, mängides ise ja hoides sellega ennastki pianistlikus vormis. Aga kõik nad klaveriõpetajatena õhutavad eeskuju andes ka oma õpilasi avastama rikkalikku nauditavat repertuaari ja ansamblimängu sünergilist lisaväärtust kogu meie kultuuripildis.