Priit Kuusk, ERP uudised 4. mail 2014

Eesti vokaalansambel Vox Clamantis laulab Jaan-Eik Tulve juhatusel kolmel päeval Prantsusmaal Nantes'is korraldatavate pidustuste „La Folle Journée" harufestivalil Tōkyōs 3.-5. mail, andes seal Jaapani rahvuspüha päevil kokku kuus kontserti.

Festivali korraldatakse Jaapanis nüüd kümnendat korda ja seepärast on suurprogrammi tehtud valik ka varasemate aastate parematest kavadest. Pidusari ise toimub aga Jaapani rahvuspüha kolmel päeval. Nii on eesti ansamblil esitada varasem Prantsusmaa kava, Ferenc Liszti „Via crucis", ning samas ka tänavu Nantes'is lauldad kava ameerika muusikast. Kõik need lähevad Jaan-Eik Tulve juhatusel.

Kontsertide korraldajaks on Tokyo International Forum, mis asub pealinna Marunouchi areal. Festivalisari kannab pealkirja „Days of Enthusiasm" ja sellega on hõivatud kokku kaheksa saali, mis kannavad Euroopa tuntud kirjanike nimesid, nt suured orkestrikontserdid toimuvad Puškini-nimelises 5008-kohalises saalis, Vox Clamantise üks esinemispaiku on aga 822-kohaline Goethe nime kandev saal. Kavad on kõigis saalides üheosalised, kestvusega 45 kuni ca 70 minutit – et publik ei väsiks. Nii on see alati ka festivali residentsis Prantsusmaal Nantes'is. Peaks kohe ütlema, et „La Folle Journée" (tõlkes: „Pöörane päev") asutaja ja kunstiline juht on populaarne prantsuse muusikategelane ja -mänedžer René Martin.

Eesti ansambel andis oma esimese kontserdi 3. mail kl 12.30 Goethe saalis Liszti 45-minutilise teosega, kus on kaastegev prantsuse pianist Jean-Claude Pennetier. 55 minutit kestva teise kontserdi andsid nad kl 19.30 Kafka-nimelises väiksemas, 256-kohalises saalis ameerika kavaga, ettekandel John Cage'i ja David Langi teosed, vahele ka mõned gregoriaani koraalid. See kava kannab pealkirja „For Love is Strong". 4. mai hommikul andsid nad kontserdi ameerika kavaga Prousti-nimelises 501-kohalises saalis, järgmine kontsert on pärastlõunal taas Kafka saalis ameerika kavaga. Homne 5. mai esimene kontsert on kell 13 ameerika kavaga Kafka saalis ja kell 18.15 samas saalis Liszti teosega.

Kes suurfestivalil Jaapanis seekord kaasa teevad – enamus neist pole sellel esmakordsed esinejad, ja nad on Prantsusmaal kohal olnud. Ehk on Jaapanis pisut rohkem nende enda muusikuid. Huvitaval kombel võib René Martini festivalil, mis oma enam kui miljoni külastajaga on suurim Jaapani klassikalise muusika festival üldse (made in France), näha juba aastaid niisuguseid orkestreid, nagu Sinfonia Varsovia, Uraali Filharmoonia orkester, Tatarstani Sümfooniaorkester, nüüd Jaapanis veel ka Yokohama Sinfonietta, eriti esimesed annavad siin palju kontserte eri kavade ja erinevate solistidega.

Festivalil näeb esinemas mitmeid mainekaid kammeransambleid ja rahvusvaheliselt tuntud soliste koos ansamblite või oma soolokavadega. Et neid läheks pikale üles lugeda, mainiksime vaid, et nüüd Jaapanis oli avapäeval 3. mail suurimas Puškini saalis pidulik õhtukontsert, kus ainsal korral tegid festivaliansamblis kaasa tippmuusikud pianist Martha Argerich ja viiuldaja Gidon Kremer.

Vox Clamantis debüteeris Nantes'i festivalil 2011. aasta veebruaris sama Ferenc Liszti 14-osalise vaimuliku teosega, tookord veel helilooja 200. sünniaastapäeva puhul. Tol aastal andis seal rea kontserte oma Residentie' orkestriga Haagist ka Neeme Järvi. 2011. aastal laulis eesti ansambel esmakordselt ka järelfestivalil Jaapanis, ikka Jaapani rahvuspühade aegu.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Nina Leonard, Cardigan a manica lunga con fiocco sul retro , Sb-roscoffShops